آذربایجاناخبارایرانمصاحبه

اسرائیل در جریان ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، از مرز مشترک آذربایجان و ایران استفاده کرد

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان گفت: به شهادت رساندن شیخ نمر، برای سرپوش گذاشتن بر شکست های آل سعود در منطقه و نوعی انتقام گیری بود

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حجت الاسلام و المسلمین توحید ابراهیمیان ضمن محکوم نمودن اعدام آیت الله شیخ نمر از سوی آل سعود اظهار داشت: رژیم آل سعود پس از شکست های پی در پی در عراق، سوریه، یمن همچنین با کشته شدن زهران علوش، رهبر گروه تروریستی جیش الاسلام در سوریه؛ به فکر انتقام گیری از شیعیان بود و تلاش کرد تا با اعدام آیت الله شیخ نمر بر شکست های خود در منطقه سرپوش بگذارد.

وی ضمن انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر ادامه داد: مدعیان حقوق بشر فقط در هنگامی که منافعشان اقتضا کند، فریاد صلح طلبی سر می دهند و در حال حاضر ادعای حمایت از صلح و حقوق بشر توسط سازمان های بین المللی حقوق بشر، دروغی بیش نیست.

وی افزود: کسانی که برای کشته شدن یک تروریست ابراز تاسف می کنند، قطعا صدای حق طلبی و عدالت خواهانه آزادگانی همچون آیت الله شیخ نمر را نخواهند شنید.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان با اشاره به تاریخچه شکل گیری جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: پس از فروپاشی شوروی و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، طلبه های بسیاری در حوزه های علمیه ایران مشغول به تحصیل علوم دینی شدند و در همین راستا چندین گروه، سازمان و جمعیت اسلامی در جمهوری آذربایجان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در مقطعی از تاریخ، دولت وقت جمهوری آذربایجان همانند کشورهای ازبکستان و ترکمنستان، درصدد کشف حجاب و تصویب قوانینی برای ممنوعیت حجاب در مدارس، دانشگاه ها و مکان های عمومی بود اما مسلمانان آذربایجان به پشتوانه تفکر دینی و انقلابی و با راه اندازی نهضت حجاب، اجازه تصویب چنین قوانینی را ندادند.

وی خاطر نشان کرد: در جریان نهضت حجاب در آذربایجان، بسیاری از مسلمانان زندانی، شکنجه و شهید شدند اما از اصول و آرمان های اسلامی خود فاصله نگرفتند.

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان با اشاره به رژه همجنسگرایان در کشور آذربایجان خاطر نشان کرد: رژه همجنسگرایان در کشوری که 75 درصد آن شیعه و مسلمان است، پذیرفتنی نیست و به همین دلیل و در جریان مخالفت با رژه همجنسگرایان، 93 نفر از مسلمانان قربانی شدند.

اسرائیل در جریان ترور دانشمندان هسته ای ایران، از مرز مشترک آذربایجان و ایران استفاده کرد

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان با اشاره به تلاش های رژیم صهیونیستی برای نفوذ بیشتر در آذربایجان تصریح کرد: از نظر مقامات رژیم صهیونیستی، جمهوری آذربایجان برای اسرائیل همانند لبنان برای ایران است.

وی بیان داشت: جمهوری آذربایجان به دلیل برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز و داشتن مرز مشترک با ایران، مورد طمع رژیم صهیونیستی قرار گرفته و با استفاده از این هم مرزی، درصدد جاسوسی از جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد: در جریان ترور دانشمندان هسته ای ایران، رژیم صهیونیستی مزدوران خود را از طریق مرز جمهوری آذربایجان به اسرائیل منتقل کرد و آنها را تحت آموزش های تروریستی قرار داد.

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان تاکید کرد: گروه های اسلامی آذربایجان با فعالیت های بسیار خوب خود، منافع رژیم صهیونیستی در آذربایجان را کمرنگ کرده و راحتی را از آنها گرفتند و رویای منطقه امن آذربایجان برای اسرائیل از بین رفت و در حال حاضر مقامات این رژیم جعلی هرساله به شهروندان خود اعلام می کنند که از سفر به جمهوری آذربایجان خودداری کنند.

وهابیون آذربایجان تحت حمایت اسرائیل هستند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان با اشاره به حمایت های اسرائیل از وهابیون آذربایجان گفت: 75 درصد از جمعیت جمهوری آذربایجان را شیعیان، 18 درصد اهل تسنن، 5درصد وهابیان و 2 درصد را نیز سایر ادیان تشکیل می دهند که در این میان وهابیون آذربایجان تحت حمایت های همه جانبه اسرائیل قرار داشته و بسیاری از این وهابیون برای گروه های تروریستی نطقه از جمله داعش می جنگند.

وی با اشاره به ترس مقامات رژیم صهیونیستی از روحیه عاشورایی شیعیان جمهوری آذربایجان بیان کرد: اسرائیل برای کمرنگ کردن روحیه عاشورایی شیعیان جمهوری آذربایجان برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های بسیار زیادی انجام داده است اما با هوشیاری شیعیان این توطئه خنثی و روز به روز عشق به امام حسین (ع) پررنگتر و عمیق تر می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد رشد 30 درصدی عزاداران در عاشورا بودیم و جمعیت عزاداران حسینی در شهرک ناردالان به بیش از 800 هزار نفر افزایش یافت، ادامه داد: حمله ارتش نیجریه به شیعیان و کشتار آنها با حمایت اسرائیل صورت گرفت زیرا مقامات رژیم صهیونیستی از پیوستن شیعیان نیجریه به جبهه مقاومت اسلامی بیم دارند.

نامه مردمی شیعیان جمهوری آذربایجان به سردار سلیمانی، ناشی از عشق آنها به جبهه مقاومت اسلامی بود

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان با اشاره به جزئیات نامه مردمی شیعیان آذربایجان به سردار سلیمانی تصریح کرد: شیعیان جمهوری آذربایجان به دنبال پیوستن به دریای خروشان جبهه مقاومت اسلامی در منطقه بوده و با مخاطب قراردادن سردارسلیمانی دراین نامه، از وی تقاضا کرده بودند تا زمینه پیوستن مسلمانان جمهوری آذربایجان به جبهه مقاومت اسلامی را فراهم کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان با بیان اینکه مردمی بودن این نامه حاکی از آن است که کارد به استخوان رسیده، خاطر نشان کرد: پس از انتشار این نامه و به دلیل اهمیت فراوان آن، بسیاری از مقامات آذربایجان با فشار بر مسئولین شبکه های اجتماعی، درخواست کردند تا از انتشار بیشتر این نامه جلوگیری کنند

اسرائیل و آمریکا از نزدیک شدن جمهوری آذربایجان به ایران، احساس خطر می کنند

وی با اشاره به تلاش های اسرائیل برای ایران ستیزی در آذربایجان گفت: پس از اشغال منطقه قره باغ توسط ارمنستان که20 درصد از خاک شیعه نشین جمهوری آذربایجان را تشکیل می دهد، مقامات آذربایجان از ایران درخواست کمک کردند و این موضوع زمینه نزدیک شدن آذربایجان به ایران را فراهم کرد، اما اسرائیل و آمریکا از این موضوع احساس خطر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان ادامه داد: پس از روی کار آمدن ایلچی بیگ، رئیس جمهور وقت جمهوری آذربایجان، به نیروهای ایرانی که برای آزادی قره باغ در کنار نیروهای مردم آذربایجان تلاش می کردند، بی احترامی شد و حتی بسیاری از آنها را زندانی کرد و همچنین با حمایت اسرائیل و امریکا بسیاری از نیروهای مردمی آذربایجان را که در حال آزادی قره باغ بودند را نابود کرد.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری آذربایجان که زیرنظر دولت است، با برنامه ریزی و حمایت های اسرائیل در حال ایران هراس در میان مردم این کشور است.

رسانه های آذربایجان در جریان سفر آیت الله نوری همدانی به منطقه قفقاز، تلاش کردند وی را حامی تروریست معرفی کنند

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر اخیر آیت الله نوری همدانی به آذربایجان بیان داشت: آیت الله نوری همدانی به دعوت رسمی اداره مسلمانان قفقاز به جمهوری آذربایجان سفر کردند اما دولت و بسیاری از مقامات آذربایجان تلاش کردند تا با جوسازی های رسانه ای سفر این مرجع عالیقدر را مورد تهاجم قرار دهند و استقبال مردم را کمرنگ تر جلوه دهند.

وی تصریح کرد: تلاش های بسیاری برای محدود کردن دیدارها و استقبال مردمی از طریق بستن ورودی ها انجام شد اما این نقشه ها با هوشیاری مسلمانان نقش بر آب شد و در شهر گنجه چندین هزار نفر از آیت الله نوری همدانی استقبال کردند.

وی خاطر نشان کرد: رسانه های دولتی آذربایجان در یکی از برنامه های تلویزیونی خود، یکی از روحانیون را حامی تروریست معرفی و با قرار دادن تصاویر آیت الله نوری همدانی در کنار وی تلاش کردند این مرجع عالیقدر تشییع را نیز بعنوان حامی تروریست ها معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان با بیان اینکه رسانه های جمهوری آذربایجان به تبلیغات کذب خود به شعور مردم و مرجعیت شیعه توهین کردند، افزود: رسانه های دولتی جمهوری آذربایجان تاحدی پیش رفتند که دعای آیت الله نوری همدانی برای آزادی منطقه قره باغ را بایکوت خبری کردند تا محبوبیت این عالم شیعه افزایش نیابد.

شیعه و سنی به مشترکات دینی تمسک بجویند/ اسرائیل از طریق وهابیت درصدد ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی است

دبیر جمعیت روحانیون مبارز جمهوری آذربایجان با تاکید بر ضرورت تعمیق وحدت میان شیعه و سنی عنوان کرد: مسلمانان شیعه و سنی می بایست با تمسک به اشتراکاتی همچون قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) در مسیر وحدت گام بردارند و با شناسایی دشمنان مشترک، با آنها مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمیان با بیان اینکه اسرائیل از طریق وهابیت درصدد ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی است، تصریح کرد: اسرائیل در حال سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای گسترش تفکر تکفیری و وهابیت در میان مسلمانان است تا در میان آنها تفرقه افکنی کند.

وی با تاکید بر مکتب وحدت بخش امام حسین (ع) در مقابله با دشمنان اسلام بعنوان یک الگو برای رسیدن به وحدت، خاطر نشان کرد: در مکتب امام حسین(ع)، هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی نبود در میان یاران این امام بزرگوار افرادی همچون زهیر که یک سنی عثمانی و وهب که یک مسیحی بود حضور داشتند.

وی با تاکید بر زندگی مسالمت آمیز و سرشار از وحدت میان شیعه و سنی جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد: امیدوریم با محور قرار دادن مکتب وحدت بخش کربلا، شاهد تعمیق وحدت در میان مسلمانان جهان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا