آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

پیشروی نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در مناطقی از لاچین

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از پیشروی‌های ارتش این کشور در منطقه لاچین و به دست گرفتن کنترل برخی ارتفاعات، راه‌های فرعی و جاده‌های اصلی در این منطقه خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز ، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در نتیجه پیشروی‌هایی در منطقه لاچین، ارتش این کشور ارتفاعات، راه‌های فرعی و جاده‌های اصلی واقع بین روستاهای «جغازور» و «زابوخ» استان لاچین و مناطق وسیع مرزی را تحت کنترل خود درآورده است.

خبرگزاری «آذرتاج» جمهوری آذربایجان از تصرف ارتفاعات جاده‌ای بین روستاهای زابوخ و جغازور، جاده‌های اصلی و بخش‌هایی از مناطق مرزی تحت کنترل ارمنستان توسط نیروهای این کشور خبر داد.

لاچین تنها جاده‌ای است که منطقه کوهستانی قره‌باغ و ارمنستان را به هم متصل می‌کند و ایروان می‌گوید که بسته شدن این جاده توسط جمهوری آذربایجان منجر به بحران انسانی در قره‌باغ شده است.

این در حالی‌ است که آذربایجان روز پنجشنبه تلاش‌های «غیرقابل قبول» ارمنستان برای «دستکاری» اوضاع در منطقه قره‌باغ را محکوم کرد.

«آیخان حاجی‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان نیز پیشتر در واکنش به بیانیه نخست‌وزیر ارمنستان که گفته بود آذربایجان آتش‌بس را برهم می‌زند، گفته بود: «بر کسی پوشیده نیست که ارمنستان با نشان دادن خود به عنوان یک دموکراسی به فعالیت‌های تهاجمی خود ادامه می‌دهد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا