آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تلاش گسترده وزارت توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان برای مقابله با امواج شبکه های تلویزیونی ایران

وزیر توسعه دیجیتال و امور حمل و نقل جمهوری آذربایجان از تلاش برای جلوگیری از ورود امواج شبکه های تلویزیونی ایران به جنوب این کشور خبر داد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اوخو.آذ، در راستای سیاست همیشگی و تلاش بی وقفه باکو برای مقابله با انتشار پیام اسلام و انقلاب اسلامی، رشاد نبی اف، وزیر «توسعه دیجیتال و امور حمل و نقل» جمهوری آذربایجان اعلام کرد در ماه های آینده، از ورود امواج شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران به جنوب جمهوری آذربایجان جلوگیری خواهد شد!

وزیر «توسعه دیجیتال و امور حمل و نقل» جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: « پخش گسترده شبکه های ایرانی از فرکانس شبکه های ملی کشورمان در منطقه جنوب جمهوری آذربایجان بیشتر جنبه مقرراتی دارد تا فنی. بر اساس مقررات اتحادیه بین المللی مخابرات، کار برای تنظیم این فرکانس ها در حال انجام است. »

رشاد نبی اف افزود: « جمهوری آذربایجان با سایر همسایگان مشکلی ندارد. می دانید که ما با روسیه، گرجستان و حتی ترکمنستان و قزاقستان که از طریق دریای خزر با ما همسایه هستند، مشکلی نداریم. تنها چیزی که می بینیم پخش گسترده شبکه های ایرانی در منطقه جنوب ماست. در این راستا، ما کار را با ایران و سازمان های مربوطه ایرانی آغاز کرده ایم و این کار همچنان ادامه دارد. من فکر می‌کنم در ماه‌های آینده شاهد تأثیر واقعی آن خواهیم بود.»

اوخو افزوده است: « لازم به ذکر است، محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران که در سال 2019 به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، گفت کارگروه مشترکی در این زمینه تشکیل شده و در حال فعالیت است. او افزود: «ما یک حوزه به عرض 2.5 کیلومتری را مطابق با استانداردهای جهانی در نظر می گیریم. ما باید فرکانس ها را در آن مسافت کنترل کنیم. ایران و آذربایجان 370 کیلومتر مرز دارند و تنها در سمت استان اردبیل 180 روستا در طرف ایران وجود دارد. درست است که در این زمینه کار شده و تداخل فرکانسی کاهش یافته است، اما مردم در فاصله 2.5 کیلومتری زندگی می کنند و همچنان با مشکلات خاصی مواجه هستند. کارگروه ویژه دائما در حال کار و تلاش برای بهبود وضعیت است. فرکانس طوری نیست زیاد نیست که گفته شود از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت نکند، موج است. اما باید کنترل شود.»

گفتنی است به رغم تبلیغات و ارایه اطلاعات و تحلیل های غلط از سوی مقامات جمهوری آذربایجان برای گمراه کردن ذهن مسئولان و متولیان ایرانی در زمینه مقررات بین المللی پخش تلویزیونی، متاسفانه امواج و فرکانس های شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان که برنامه های بسیار مبتذل و زیانبار برای افکار و روحیات جوانان پخش می کنند، در ستاپ باکس شهرها و روستاهای مرزی استان اردبیل و سایر مناطق ایران در نزدیکی جمهوری آذربایجان دریافت می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا