اخباراردبیل

مدیرکل ارشاد اردبیل: جشنواره شعرای حسینی ترک‌زبان دنیا در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره بزرگ شعرای حسینی ترک‌زبان دنیا با حضور شاعران به‌نام جهانی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، سیدناصر اسحاقی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: برگزاری جشنواره بزرگ شعرای حسینی ترک‌زبان دنیا در اردبیل فرصتی بزرگ برای ترویج فرهنگ ناب عاشورا در بین نسل امروزی به ویژه جوانان بوده و شاعران به‌نام با محوریت فلسفه عاشورا و کربلا در این جشنواره شعر می‌سرایند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های بزرگ فرهنگی با محوریت فلسفه عاشورا و کربلا در استان اردبیل برگزار شده است، گفت: این جشنواره‌ها نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته است.

اسحاقی با بیان اینکه مهمترین اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در چاپ کتاب با محوریت دفاع مقدس و خاطرات و دلاورمردی‌های رزمندگان است، افزود: در سال گذشته 45 کتاب شاخص به چاپ رسیده که از این تعداد 25 عنوان مربوط به دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد در سال گذشته 80 میلیون تومان برای خرید کتاب هزینه کرده که از این مقدار 35 میلیون تومان مربوط به کتاب‌هایی با محوریت دفاع مقدس و خاطرات و رشادت‌های رزمندگان است.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهدای کتاب در سال 93 عملکرد خوبی داشته و در این راستا 17 میلیون تومان برای پخش کتاب در اردوهای حرم و 25 میلیون تومان کتاب نیز برای راهیان نور اهدا شده است.

اسحاقی اظهار کرد:‌ جشنواره‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد بیشتر با محوریت دفاع مقدس و خاطرات و رشادت‌های رزمندگان برگزار می‌شود و در این راستا اولویت اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موضوع دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در راستای ترویج شعر عاشورایی و دفاع مقدس در استان اردبیل که مهد شاعران عاشورایی و حسینی بوده اقدامات بسیار اساسی و سازده توسط هنرمندان اردبیلی انجام شده است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا