اخباراردبیلویژه

نشست خبری همبستگی با زندانیان اسلام گرای جمهوری آذربایجان + عکس

مدیر کل حوزه های علمیه استان اردبیل با محکوم کردن زندانی کردن پاسداران ارزش های اسلامی در کشور جمهوری آذربایجان، گفت: بی توجهی سازمان ملل به محبوسین حجاب در کشور آذربایجان قابل قبول نیست.

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر کل حوزه های علمیه استان اردبیل شامگاه گذشته(10 خرداد) در نشست خبری دهه همبستگی با زندانیان اسلام گرایان جمهوری آذربایجان که در محل مرکز فرهنگی قفقاز برگزار شد، اظهار داشت: 25 رجب لغایت 6 شعبان به عنوان دهه همبستگی با اسلام گرایان جمهوری آذربایجان نامگذاری شده است.

وی، نامگذاری این دهه را مبارک و مرتبط با ایام این دهه دانست و گفت: این در حالی است که سالروز حضرت موسی بن جعفر (ع)که خود زندانی ارزش های دینی بود، بعثت پیامبر (ص) که هدف وی چیزی جز پیاده کردن مکارم اخلاقی در جامعه نبود و میلاد حضرت امام حسین(ع) که خود اسوه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود، در این دهه قرار گرفته است.
حجت الاسلام نوروزی، در ادامه با اشاره به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه مسائل آذربایجان به ما ربطی ندارد، اضافه کرد: ایران اسلامی نمی تواند نسبت به مسائل اجتماعی مسلمانان همسایه خود بی تفاوت باشد.
وی، تصریح کرد: در پاسخ کوبنده به ادعای این گونه افراد باید گفت که از دیدگاه فقها تقسیم بندی سیاسی برای یک ملت واحده وجود ندارد بلکه در تمام دنیا احکام اسلامی براساس قلمروی اسلامی تشکیل شده است و همه مسلمانان نسبت به یکدیگر باید احساس برادری و برابری کنند.
مدیر کل حوزه های علمیه استان اردبیل، با اعلام اینکه در جهان اسلام محوریت امور خدایی ولی در دیگر آئین ها محوریت امور انسانی است، گفت: در مسئله حجاب باید گفت که انسان در عقاید خود آزاد است ولی در رفتارهای اجتماعی مسئول بوده و ازاد نیست چراکه مرتبط با جمع است و یک فرد نمی تواند برای جمعی دیگر تصمیم بگیرد.
این مقام مسئول، با اشاره به 180 زندانی سیاسی که به بهانه های واهی در زندان رژیم وابسته به غرب جمهوری آذربایجان محبوس شده اند، متذکر شد: باید به این 180 نفر زندانی اعتقادی و عقیدتی اطلاق شود چراکه زندانی سیاسی حوزه های دیگری نیز دارد که این عزیزان هرگز آنها را مرتکب نشده اند.
حجت الاسلام نوروزی در پایان سخنان خود، با یادآوری این مطلب که این 180 نفر را مبارزان اعتقادی و دینی در کشور جمهوری آذربایجان برشمرد و خاطر نشان کرد: این تعداد زندانی به جرم اقدام علیه امنیت ملی یا داخلی آذربایجان دستگیر نشده اند بلکه تنها بهانه دستگیری آنها داشتن حجاب و رعایت اصول انسانی و اخلاقی بوده است.

IFIFIFIFIFIFIFIF

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا