آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

بازداشت وزیر سابق امور داخلی قره‌باغ

همسر وزیر امور داخلی منطقه قره‌باغ از دستگیری شوهرش توسط مقامات جمهوری آذربایجان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از News.am، ورونیکا زونابند گفت همسرش “روبن واردانیان” توسط مقام‌های جمهوری آذربایجان دستگیر شده است.

وی نوشت: همسرم که یک بشردوست، تاجر و مسئول سابق امور داخلی قره باغ است، توسط مقام‌های جمهوری آذربایجان حین تلاش برای خروج از منطقه صبح روز چهارشنبه دستگیر شد.

همسر مسئول سابق امور داخلی قره‌باغ همچنین نوشت: روبن در ۱۰ ماه محاصره قره باغ در کنار مردم بود و با آنها برای بقا می‌جنگید. من از همه می‌خواهم تا برایش دعا کنند.

همچنین سایت خبری News.am اخیرا نوشته بود گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه روبن واردانیان حین عبور از کریدور لاچین دستگیر شده است.

در این میان سرویس دولتی مرزی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این مقام سابق قره‌باغ حین تلاش برای خروج از منطقه و رفتن به ارمنستان بازداشت شده است.

دفتر واردانیان نیز به این سایت خبری اطلاع داد که همسرش کمی بعد از این دستگیری بیانیه‌ای منتشر می‌کند.

زونابند به CivilNet گفته بود که نمی‌تواند با همسرش تماس بگیرد و گزارش مربوط به دستگیری همسرش را در رسانه‌های جمهوری آذربایجان دیده است.

در این میان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت: مسکو اطلاعی درباره بازداشت واردانیان ندارد اما اگر او شهروند روسی باشد از حقوقش دفاع می‌کند.

پسکوف در پاسخ به اینکه اگر واردانیان شهروند روسی باشد، آیا مسکو از او حمایت می‌کند، گفت: من اطلاعی از این مسئله ندارم و نمی‌توانم چیزی در این باره بگویم. نمی‌دانم او دستگیر شده و نمی‌دانم چه کسی او را بازداشت کرده است یا اصلا بازداشتی در کار است یا خیر و اینکه آیا او شهروند روسیه است یا نه.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا