آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومی

هشدار لاوروف نسبت به غربگرایی ارمنستان

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ارمنستان توصیه کرد که سرنوشت ناخوشایند کشورهایی را که به ایالات متحده اتکا می‌کنند، به خاطر بیاورد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، لاوروف در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال قطع روابط روسیه و ارمنستان تاکید کرد برخی سیاست‌مداران در ایراوان به دنبال روابط بیشتر با غرب هستند.

وی گفت: خیلی‌ها هستند که می‌خواهند روسیه را رها کرده و دوستان جدیدی پیدا کنند.

لاوروف ادامه داد: اگر آن‌ها می‌خواهند به ایالات متحده اتکا کنند، بهتر است به تاریخ اخیر نگاهی بیندازند و ببینند که آمریکا چگونه با کسانی که می‌خواهند به زیر بال و پرش بروند رفتار می‌کند. سرنوشت تمامی آن‌ها ناخوشایند بوده است.

دفتر نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان  روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: نخست‌وزیر بسیار از سفر گری پیترز، سناتور آمریکایی به ایروان در این شرایط دشوار استقبال کرده و بر اهمیت حمایت آمریکا جهت غلبه بر مشکلات ایجاد شده تأکید کرد. نیکول پاشینیان همچنین بر همکاری نزدیک جاری با آمریکا، از جمله در تقویت دموکراسی در ارمنستان، اجرای مؤثر اصلاحات و دیگر مسائل تأکید کرد.

پیشتر نیز پاشینیان در سخنانی اظهار کرده بود: نظام‌ها و سازوکارهای امنیتی خارجی که ارمنستان در آنها حضور دارد، در حفاظت از امنیت ملی ما ناکارآمد هستند. برای همه ما روشن شده که سازمان پیمان امنیت جمعی و همکاری سیاسی-امنیتی ارمنستان و روسیه برای حفاظت از امنیت خارجی ارمنستان کافی نیستند. ما باید در همکاری با همه شرکایی که آماده برداشتن اقدامات متقابل به نفع یکدیگر هستند، ابزارهای امنیت داخلی و خارجی‌مان را متحول و تقویت کنیم.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: پاشینیان به جای آنکه توافق‌ها میان رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره آینده قره‌باغ را رعایت کند، به هشدارها و تذکرهای غربی متوسل شده است.

طبق این بیانیه، رهبر ارمنستان تصمیم گرفت که به جای همکاری منظم با روسیه و جمهوری آذربایجان، به سراغ غرب برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا