آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بازدید سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان از پاسگاه مرزی آستارا

ایرلی لیتزنبرگر، سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان به همراه مسئولان گمرک این کشور از پاسگاه مرزی آستارا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آپا، «ایرلی لیتزنبرگر» سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان به همراه «جواد قاسم اف» معاون کمیته دولتی گمرک‌ آذربایجان و سایر مقامات گمرکی از پاسگاه مرزی آستارا بازدید نموده و تجهیزات ارائه شده توسط وزارت دفاع آمریکا به کمیته دولتی گمرک آذربایجان را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

به گفته این سفارت، تجهیزات مذکور بخشی از کمک های امنیتی ارائه شده توسط وزارت دفاع ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ است.

وزارت دفاع آمریکا برای جلوگیری از قاچاق و تقویت امنیت مرزهای زمینی و دریایی بیش از ۹۰ میلیون دلار به جمهوری آذربایجان اختصاص داده است.

این تجهیزات بیش از ۳۰ میلیون دلاری که توسط سفیر آمریکا در پاسگاه مرزی آستارا مورد بازرسی قرار گرفته است به تامین امنیت مرزهای جمهوری آذربایجان و جلوگیری از قاچاق کالا کمک می کند.

سفیر آمریکا با اشاره به رابطه ۲۰ ساله آمریکا با کمیته دولتی آذربایجان گفت: «امیدوارم این کمک ها گامی اضافی در توسعه روابط ما باشد و به تقویت امنیت آذربایجان و ایالات متحده کمک کند.»

«جواد قاسم اف» نائب رئیس کمیته دولتی گمرک این کشور طی سخنانی در پاسگاه مرزی آستارا، با اشاره به این نکته که بیشترین مواد مخدر در جمهوری آذربایجان کشف و ضبط می شود، نقش ایالات متحده در جلوگیری از قاچاق تجهیزات مواد مخدر، سلاح و سایر موارد را مثبت عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا