آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغ

سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران: تخریب مساجد در مناطق اشغالی وحشیگری است

سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اجتماعی» گفت: تخریب مساجد در مناطق اشغالی وحشیگری است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ابراهیم ابراهیمیگفت که ایران تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت می شناسد و مناطق اشغال شده باید هر چه سریع تر آزاد گردد.

وی افزود: امروز اماکن تاریخی و فرهنگی اسلام و مساجد نه تنها در قره باغ بلکه در مناطق مختلف جهان نیز با خشونت تخریب و نابود می شود و این کشورها تلاش می کنند میراث فرهنگ اسلامی را به نام خود ثبت کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود فتوای رهبر عالی دینی ایران در مورد قره باغ گفت: آذربایجانیهایی که برای آزادسازی سرزمینهای خود در قره باغ کشته می شود و جان خود را از دست می دهند شهید محسوب می شوند»

وی گفت که ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور دارای مشترکات دینی و تاریخی کهن هستند. در طول تاریخ، جمهوری آذربایجان و ایران مظهر ارزشهای چند فرهنگی، صلح و دوستی بوده اند. ولی، متاسفانه امروز مناقشات، اسلام هراسی و هرج و مرج در مناطق مختلف جهان حاکم است. در اسلام  منطق حاکم است و زور و خشونتی وجود ندارد. دین اسلام در برگیرنده ارزشهای چند فرهنگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا