آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

چشم انداز و توسعه گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان

در کتابخانه علمی دانشگاه دولتی نخجوان میزگرد با موضوع “چشم انداز و توسعه گردشگری جمهوریخودمختار نخجوان” برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این مراسم صالح محرم اف، عضو هیات علمی آکادمی ملی علوم آذربایجان و رئیس دانشگاه به عنوان سخنران اول در خصوص توسعه گردشگری و اهمیت توجه به این حوزه سخنرانیکرد او گفت: حال حاضر از دورانی است که روابط اقتصادی بین کشورها به سرعت در حال رشد است، گردشگرییکی از حوزه های فعال و پویای تجارت خارجی می باشد. رشد این حوزه از نیمه دوم قرن بیستم شروع شدهو به سرعت در حال توسعه است.

آذربایجان پس از استقلال، در مسیر جدید توسعه قدم گذاشته و روابط اقتصادی آن در چارچوب فرایندیکپارچه سازی جهانی با دولت های دیگر رشده کرده و در راستای توسعه مناسبت های گردشگری در کشورماناقدامات شایسته ای انجام داده شده است.او گفت: معرفی آثار کهن تاریخی-فرهنگی، جذب گردشگری خارجی با معرفی و تبلیغ اماکن گردشگری وتفریحی در آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این مسیر، دانشجویان رشته های گردشگری وظایف مهمی بر عهده دارند.سپس سخنرانی گونای ولی اوا، دکتری تعلیم و تربیت و سرگروه کنفدراسیون شهرداری ها و گردشگری درارتباط با موضوع گردشگری همراه با اسلاید ارائه شد. ایشان در خصوص مفاهیم گردشگر و گردشگریتوضیحات مختصری داده و درباره پتانسیل گردشگری جمهوری خودمختار نخجوان سخنرانی کرد.وی تاکید کرد: نخجوان به عنوان یکی از مناطق کهن آذربایجان جزء اولین زادگاه های تمدن بشری محسوبشده و دارای پتانسیل بزرگ گردشگری می باشد.وی گفت: موقعیت جغرافیایی نخجوان، طبیعت منحصر به فرد، گیاهان و جانوران، آثار تاریخی و فرهنگی کهنشرایط مناسبی را برای توسعه گردشگری فراهم می کند.

رویدادهای نخجوان | وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران-نخجوان 21وجود آثار تاریخی به یادگار مانده از دوران قدیم، بناهای قدیمی، قلعه ها، مناطق مسکونی و گورستان ها، بیشاز 250 منبع آب با خاصیت معدنی و معالجه ای از نمونه های بی همتای پتانسیل گردشگری سرزمین نخجواناست.استادیار حافظ حسین اف، مدیر کنفدراسیون شهرداری ها و گردشگری نیز نظرات خود در خصوص موضوعگردشگری را ارائه کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا