آذربایجاناخبارایرانناردارانویژه

الله شکور پاشازاده : ایران در حوداث اخیر در نارداران هیچ گونه دخالتی نداشته است

کنار گذاشتن نام ایران در دست داشتن در حوادث اخیرنارداران از سوی شیخ الاسلام پاشازاده باعث خشم غربی ها گردیده است.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از AzPolitika.infoبدلیل درگیرهای صورت گرفته در نارداران و فوت 2 نفر از اعضای پلیس و 5 تن از دینداران و همچنین دستگیری بیش از 40 تن هر روز خبرهای گوناگونی منتشر می گردد.

با توجه به رفتار نیروهای امنیتی و اجرایی در سرتاسر کشور و آمادگی این نیروها برای مقابله با هر گونه اقدامات  وضیعت جدید  بوجود آمده که به وضوح در کشوردیده می شود، نیروهای امنیتی و دولتی در کشور با اتهام ترور به دینداران و تلاش آنها برای ایجاد حکومت جدید در کشور عده ای را حبس نموده که در این میان رئیس جنش حرکت اسلامی آذربایجان طالع باقر زاده و طرفداران وی نیز از عوامل اصلی این تنش ها بازداشت گردیده اند.

حتی  در این زمینه می توان متصور شد، افرادی در داخل حاکمیت با مجبور نمودن افراد در جهت ایجاد شورش و اغتشاش در کشور و حتی برخورد با آنها و شگل گرفتن وضیعت فوق العاده  در کشوردست دارند.

 ولی سوال اینجاست کدام قدرت و کدام دولت پشت این قضایا ایستاده اند.

در مورد این موضوع  دیروز رئیس مسلمانان قفقاز الله شکور پاشازاده برای روشن کردن اذهان عمومی بیانیه ای را صادر نموده است، وی در این بیانیه می گوید اتفاقات صورت گرفته در نارداران از جای دیگری و یا از کشور خارجی برنامه ریزی و طراحی شده است، زمانیکه اسم  کشورخارجی آورده می شود عده ای کشورهای همسایه آذربایجان را مدنظر قرار می گیرند ولی در هر حال نه ترکیه و نه ایران طرفدار اغتشاش در آذربایجان نیستند” ایران خواستار صلح در جمهوری آذربایجان است”…

لازم به ذکر است روشنکری شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده از اینکه ایران و ترکیه در اغتشاشات بوجود آمده در نارداران نقش نداشته اند توجه را به قدرت های داخلی و به روسیه و غرب جلب می نماید. با توجه  به اینکه شیخ الاسلام خود خواستار رابطه گرم با روسیه بوده و آن را یک امر ضروری می داند در این جا سخن او در مورد قدرت های خارجی تا حدودی به غرب صدق می کند. با توجه به سخنان الله شکور پاشازاده و اینکه وی اسمی از کشوری نیاورده است می توان استباط نمود که منظور وی از کشورهای خارجی قدرت های غربی بوده است.

لازم به یادآوری است که سخنان رئیس اداره مسلمانان قفقاز در مورد اتفاقات اخیر و روشنکری وی منجر به واکنش سیاستمداران غربی و خشم آنها گردیده است.

با این اوصاف مصاحبه یکی از سیاستمداران آذربایجانی در این زمینه که با خبرنگار AzPolitika.infoترتیب داده شده وبسیار جالب بوده در زیر به آن می پردازیم.

در حال حاضر حاکمیت از جمله الله شکور پاشازاده با استفاده از شورای ملی تلاش دارند تا طالع باقرزاده را از صحنه کنار بگذارند.

 با توجه به اینکه بارها نهادهای غربی  از طالع باقرزاده درخواست همکاری کرده بودند در همه موارد  جواب منفی شنیده بودند و خیلی از مردم از این امر خبر ندارند .  براساس معلوماتی که بنده در دست دارم برخی از رهبران شورای ملی از جمله علی کریملی و جمیل حسنلی در ماه گذشته در دیداری که با خانم  بریجیت برینک (Bridget Brink)  معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و آورسیا   در 23 و 24 نوامبرداشتند سعی نمودند که طالع باقرزاده را  قانع کنند که به همراه آنان  در این دیدار حضور داشته باشد ولی وی قبول نکرده است. 

لازم به ذکر است با توجه به منابع بدست آمده  از سویAzPolitika.info نشست های برگزار شده در تاریخ ذکر شده در ماه گذشته در سفارت ایالات متحده آمریکا در آذربایجان با رهبران اعضای شورای ملی صورت گرفته است.

 براساس این گزارش  در تاریخ های قید شده رئیس شورای ملی جمیل حسنلی ، رئیس حزب جبهه خلق علی کریملی و رئیس حزب مساوات عارف حاجیلی با هئیت آمریکایی در سفارت این کشور در باکو ملاقات نموده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا