آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

اعتراض روحانی لنکرانی به ممنوعیت برگزاری مجالس عزای حسینی در جمهوری آذربایجان

اخیرا در مناطق مختلف جمهوری آذربایجان بخصوص نقاط مذهبی تر این کشور، ادارات پلیس ضمن احضار روحانیون و دینداران فعال، درباره برگزاری مجالس عزای حسینی هشدار داده و آن را منع کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، طبق گفته «عومار علی» یکی از فعالان تالش در فیسبوک، حجت الاسلام روح الله مهدوی آخوند زاده، یکی از روحانیون لنکرانی که در روستای «سپارادی» لنکران زندگی می کند، نامه سر گشاده ای را در اعتراض به ممنوعیت برگزاری مجالس عزاداری در لنکران منتشر کرده است.

در این نامه سرگشاده آمده است: « آیا همه گیری کرونا فقط و فقط در لنکران وجود دارد؟ اگر فقط در لنکران وجود دارد، پس اجلاس 600 نفره ای که در تاریخ هشتم اوت برگزار شد، چه بود؟ در حالی که به هیچ ممنوعیتی نیز در این اجلاس عمل نشد. آیا لنکران که یکی از مراکز دینی است و روحانی تربیت می کند، به چنان روزی افتاده است که عزاداری برای امام حسین (ع) در این شهر ممنوع شده است؟ به بهانه همه گیری بیماری. هنوز هم سکوت می کنید؟ آیا فردا خواهید توانست در مقابل خداوند پاسخ بدهید؟ آیا در همه جای آذربایجان می توان با رعایت مقررات بهداشتی مجالس برگزار شود، غیر از لنکران! روشن است که اداره کنندگان شهرستان ما، به رویارو کردن ملت با دولت خدمت می کنند و نه به دولت گرایی. اینگونه ما به کجا می رویم؟ تا کی سکوت خواهیم کرد؟ تف بر مقام و کارت و حقوق و کسانی که این ها را داده اند. اگر من حقوق بگیرم و بخاطر آن در خصوص برگزار نشدن عزاداری امام حسین (ع) سکوت کنم، پس کجاست عقیده دینی من؟ اگر تا فردا این مساله حل نشود، استعفاء خواهم کرد. مگر تا وقتی که حقوق نبود، از گرسنگی می مردیم؟ ملّا نه به حرف دیگران، بلکه به حرف خداوند باید عمل کند. اگر ذره ای به دین اعتقاد دارید، باید متحد شویم و بطور مدنی اعتراض خود را بیان کنیم.»

حاج روح الله مهدوی آخوند زاده همچنین در این نامه تاکید کرده است که همان زمانی که دولت شروع به دادن حقوق به روحانیون کرد، مشخص بود که می خواهند به دست روحانیون دین را از بین ببرند و اگر موفق شوند، فردا همین حقوق را نیز قطع خواهند کرد.

این روحانی لنکرانی تاکید کرده است: « برای من حقوق و مقام اهمیتی ندارد و بر تمامی چیزهایی که شرف و لیاقت را از بین می برند، لعنت! اگر این بار اعتراضمان را بطور مدنی بیان نکنیم، دیگر حقی برای صحبت کردن درباره دین نداریم.»

گفتنی است، این روحانی لنکرانی پس از انتشار این اعتراض نامه، به اداره پلیس لنکران احضار و بازجویی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا