آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ارائه اسامی 23 نفر از فعالان اجتماعی محبوس در جمهوری آذربایجان به کمیسیون عفو

یک مدافع حقوق بشر در باکو گفت: اسامی 23 نفر از جمله تنی چند از روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و فعالان سیاسی به کمیسیون عفو ارائه شده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نوولا جعفر اوغلو، یکی از مدافعان حقوق بشر در جمهوری آذربایجان ضمن اشاره به ارائه اسامی  23 نفر از جمله تنی چند از روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و فعالان سیاسی به کمیسیون عفو افزود: در رابطه با افرادی که در شرف پایان دوره حبس خود بوده و بیمار هستند، درخواست عفو شده و درخواست آنها در حال بررسی است. حتما روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان آزاد خواهند شد.
اسامی اعضای پلیس ویژه، افراد بازداشت شده در حوادث نارداران و اعضای زندانی حزب جبهه خلق در این لیست گنجانده شده است و انتظار می رود بسیاری از آنها از زندان آزاد شوند. ما معتقدیم که آزادی همه آنها در صدمین سالگرد حیدر علی اف گام خوبی خواهد بود. ما با اعضای کمیسیون صحبت کرده ایم و به آنها گفتیم برای جمهوری آذربایجان سخت است و بهتر است همه آنها آزاد شوند تا آمریکا و اروپا از ما انتقاد نکنند.
علی محمد نوریف، یکی از اعضای کمیسیون مسائل عفو نیز گفت: انتظار می‌رود فرمان عفو رئیس جمهور صادر شود، اما زمان دقیق آن فعلا مشخص نیست. آخرین فرمان عفو که در 27 می 2022 صادر شد، شامل 213 نفر زندانی شده بود.
پیش بینی می شود در آستانه عید نوروز فرمان عفو رئیس جمهور آذربایجان صادر شود. بر اساس گزارش کمیسیون مسائل عفو، تاکنون بیش از 100 درخواست عفو بررسی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا