آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

انتقاد تند تحلیلگر آذربایجانی از سکوت حاکمیت در قبال جنایتکاران

ارسطون عروجلو، تحلیلگر مسایل امنیتی و سیاسی جمهوی آذربایجان، سکوت حاکمیت و تشویق و مدال دادن به جنایتکاران را نشانگر اداره این کشور توسط جنایتکاران توصیف کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ارسطون عروجلو در گفتگو با کانال «آذری فریدوم»، در خصوص مجازات نشدن و تشویق شدن و مدال گرفتن آمران و عاملان جنایت در پرونده ترتر، دستگیری و شکنجه و قتل شمار زیادی از سربازان و افسران ارتش جمهوری آذربایجان گفت: « دفاع برخی شهروندان از خانلار ولی اف، دادستان نظامی جمهوری آذربایجان، واقعا موجب تعجب است. این واقعا یک پدیده عجیب است. ببینید چه تعدادی از جنایتکاران و حامیان شان در پرونده ترتر افشاء و بی آبرو شدند و چهره اصلی شان معلوم شد و چه تعدادی هم در برخی شبکه ها از آنها حمایت کردند! واقعا اگر بشود در مورد این حمایت کنندگان از جنایتکاران از لفظ انسان استفاده کرد، باید واقعا به حالشان تاسف خورد که از این جنایت حمایت می کنند! واقعا پدیده عجیبی است که چه تعداد آدم هایی در این کشور وجود دارند که آبرو و حیای خود را وسط می گذراند تا از این جنایتکاران حمایت کنند!

این درحالیست که همه چیز معلوم شده است و حتی دادستانی دولتی نیز آن را تایید کرده است که در این پرونده درباره نظامیان جمهوری آذربایجان جنایت های وحشتناکی روی داده است. ما واقعا باید این مساله را بررسی کنیم. زیرا، این یک مساله جامعه شناسی در خصوص مردم این کشور است که چرا در این جامعه، این همه افرادی وجود دارند که همه چیز خود را وسط می گذارند و به منظور خودفروشی یا هر منفعتی، این کارها را انجام می دهند. این پدیده ها از کجا و به چه علتی ایجاد شده اند؟! ما باید برای سالم کردن جامعه مان، این پدیده را بررسی کنیم و بفهمیم. زیرا، در آینده هم چنین افرادی وجود خواهند داشت.»

ارسطون عروجلو درباره عاملان جنایت ترتر نیز گفت: « ژنرال حکمت حسن اف ( از نظامیان ارشد عامل جنایت ترتر که اخیرا از الهام علی اف مدال گرفت) با نمایندگان مجلس دیدار می کند و خود را به آنها می چسباند که بگوید در راس حاکمیت حامی دارد. در جمهوری آذربایجان نه بازپرسی وجود دارد و نه دادگاه! حتی در مصاحبه قدرت حسنقلی اف (نماینده مجلس باکو) که شما هم مصاحبه اش را پخش کردید، همین موضوعات بیان شده است. در جمهوری آذربایجان، بازپرسی، دادگاه، نخست وزیر، مجلس، رییس جمهوری، فرماندار و فرمانده عالی قوا، همگی یک نفر است، الهام علی اف! این آدم هم ساکت نشسته است و این جنایت که در تاریخ بشریت از نظر وحشی گری منحصر به فرد است – همین نیز از جمله سخنان قدرت حسنقلی اف است که به تعبیر او شکنجه های بی رحمانه قرون وسطایی است – در ارتشی روی داده است که فرمانده عالی همین ارتش (الهام علی اف) سکوت کرده است و می گوید که بروید پرونده را ببندید که به من زیان نرساند! خانلار ولی اف (دادستان نظامی جمهوری آذربایجان) برادر همان جنایتکاری است که در شهر گنجه زده شد، اما متاسفانه سَقَط نشد. او باید مثل سگ سقط می شد. در طول تاریخ شهر گنجه از جمله در دوره شوروی، فرمانداری به بی شرفی و بی حیثیتی این پست فطرت، برادر همان خانلار ولی اف حکومت نکرده است. شاید هم این نوع بی شرفی، ذات نسل اینهاست. وقتی که المار ولی اف زده شد، من در داخل جمهوری آذربایجان بودم. جا دارد که این را هم بگویم که من در آن زمان یک مقاله نوشته بودم و قید کرده بودم که طایفه بیگلر ایوب اف، رییس سازمان حفاظت از رییس جمهوری آذربایجان، قصد تلافی جویی دارد و دو روز هم طول نکشید که از کلّه المار ولی اف زدند و برای انسان ها پاپوش دوختند و اسمش را هم گذاشتند “اسلام گرا” و “سازمان تروریست” و غیره. چرا که یک نفر به مجازاتی که لایقش بود، رسیده بود که البته، آن کامل نبود. (مضروب شدن المار ولی اف، فرماندار جنایتکار گنجه توسط یونس صفروف، شهروند ناراضی جمهوری آذربایجان و از مدافعان حرم).

یک بار دیگر می گویم که المار ولی اف ، شخصی بود که بخاطر جنایاتش باید مثل سگ کشته می شد. او برادر خانلار ولی اف است و کاملا مشابهش است. اکنون باید این سوالات از الهام علی اف پرسیده شود. – قدرت حسنقلی اف هم بر این تاکید می کند که این کشور تحت کنترل رییس جمهوری است! –در مصاحبه ها درج می کنند که ژنرال مدد قلی اف، رییس وقت سازمان امنیت دولتی در همان زمان گفت که الهام علی اف دستورش را داده بود (دستور جنایت ها در پرونده ترتر را). برای من جالب است که بدانم الهام علی اف اکنون منتظر چیست؟! بیایید ما هم همین سوال را مطرح و بطور عینی بررسی کنیم. اصلا صحبت این نیست که الهام علی اف را بزنیم و سرنگون کنیم و ویران کنیم. نه! صحبت اصلی این است که چه چیزی در این دولت (جمهوری آذربایجان) روی داده است که رییس دولت نمی خواهد جنایتکاران را مجازات کند یا نمی تواند مجازات کند! یا هم چرا به آنها جایزه می دهد و مقامشان را بالاتر می برد و به آنها مدال و نشان می دهد؟! من پیشنهاد می کنم که به این موضوع از زوایای مختلف و گسترده نگاه کنیم و نه صرفا از منظر سیاسی و وضعیت سیاسی – اجتماعی! زیرا، این مورد نیز وجود دارد که اگر الهام علی اف از اقتدار مجازات آن جنایتکاران برخوردار نیست، – فعلا به خواست و اراده الهام علی اف کاری ندارم و به این مساله پنجاه – پنجاه نگاه می کنم – باید بپذیریم که در این کشور کودتا روی داده است و کشور به دست جنایتکاران و قاتلان و فاشیست ها افتاده است و توسط آنان اداره می شود و در اینجا ما باید فراخوان های دیگری بدهیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا