آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

درخواست ایروان از باکو برای باز کردن کریدور لاچین

پاشینیان گفت: ایروان انتظار دارد که باکو اقدامات مشخصی را برای تضمین حرکت بدون مانع از طریق کریدور لاچین، تنها جاده‌ای که ارمنستان را به قره‌باغ متصل می‌کند، انجام دهد، همانطور که در تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل مقرر شده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دیوان بین‌المللی دادگستری روز چهارشنبه حکم داد که جمهوری آذربایجان باید «تمامی منابعی را که در اختیار دارد برای اطمینان از حرکت بدون مانع افراد، وسایل نقلیه و محموله‌ها در طول کریدور لاچین در هر دو جهت انجام دهد».

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در جلسه دولت گفت: «در مورد تعهدی که دادگاه برای گشایش کریدور لاچین ایجاد کرده است، تأکید می‌کنم که آذربایجان باید تلاش‌های آشکاری انجام دهد و اقداماتی را برای گشایش کریدور لاچین انجام دهد».

نخست وزیر ارمنستان افزود: دولت آذربایجان در اولین گام خود می‌تواند از فعالان محیط زیست که متهمان انسداد جاده ها هستند، با درخواست بازکردن کریدور شروع کند.

پاشینیان افزود: در هر صورت عدم اقدام مشخص در زمینه افتتاح کریدور لاچین از سوی آذربایجان می‌تواند و باید به پیامدهای بین‌المللی خاصی منجر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا