آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تسریع در ورود و خروج کامیون‌های باری در مرز آستارا 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه صادرات در استان گفت: با راه اندازی سامانه نوبت دهی مکانیزه به زودی شاهد روان شدن ورود و خروج کامیون‌های باری در آستارا می شویم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اسدالله عباسی استاندار گیلان بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح سامانه نوبت دهی مکانیزه پایانه مرزی آستارا اظهار کرد: پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه‌های مهم ترانزیت کالا در کشور است که نقش مهمی در توسعه صادرات گیلان و کشور دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه صادرات استان گیلان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، افزود: یکی از اهداف دولت در کشور توسعه صادرات محصولات غیر نفتی است و همین امر سبب شده تا شاهد تراکم کامیون‌های ترانزیتی در پشت پایانه مرزی آستارا باشیم.

وی قدیمی بودن پل مرزی میان آستارا و کشور جمهوری آذربایجان را یکی از مهم‌ترین دلایل تراکم کامیون‌های ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا عنوان کرد و افزود: این پل تحمل ورود و خروج بیش از ۲۵۰ کامیون ترانزیتی در طول روز را ندارد در حالی که بیش از یک‌هزار کامیون ترانزیتی در حال حاضر در پشت پایانه مرزی آستارا حضور دارند.

عباسی با اشاره به راه‌اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی در پایانه مرزی آستارا، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی تلاش بسیاری برای الکترونیکی کردن سامانه نوبت دهی در پایانه مرزی آستارا انجام دادند چراکه در گذشته به دلیل دستی بودن نوبت دهی شائبه‌هایی وجود داشته و سبب ایجاد مشکلات اجتماعی نیز شده است.

وی بر لزوم توجه به توسعه صادرات در استان گیلان تاکید کرد و افزود: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بخش اعظمی از مشکلات در پایانه مرزی آستارا برطرف و به زودی شاهد روان شدن ورود و خروج کامیون‌های باری در مرز آستارا خواهیم بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه افق صادرات در استان گیلان بسیار روشن و امیدوار کننده است، تصریح کرد: با توسعه بنادر، گمرکات و پایانه‌های مرزی و به ویژه با افتتاح راه‌ آهن رشت-کاسپین و رشت-آستارا، صادرات محصولات در استان گیلان رونق بسیار زیادی پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ترانزیت کالا با احداث پل جدید در پایانه مرزی آستارا گفت: به دلیل مشکلات موجود در کشور آذربایجان استفاده از تمام ظرفیت ورود و خروج کامیون در پایانه مرزی به خوبی انجام نمی‌شود که با احداث پل جدید در پایانه مرزی آستارا ظرفیت ورود و خروج خودرو چندین برابر می‌شود.

گفتنی است؛ وزیر راه و شهر سازی در سفر یک روزه به آستارا با همراهی استاندار گیلان از روند احداث پل مرزی اتومبیل رو رودخانه آستاراچای و اتصال به محور بزرگراهی ترانزیت بین المللی ایران و جمهوری آذربایجان و پروژه بین المللی بارانداز ریلی آستارا بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا