آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

احداث کارخانه پهپادهای بیرقدار ترکیه در خاک اوکراین

سفیر اوکراین در آنکارا از احداث کارخانه ای توسط شرکت ترکیه‌ ای سازنده پهپادهای تهاجمی «بیرقدار» در خاک اوکراین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «واسیل بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه گفت: شرکت ترکیه‌ ای «بایکار» که پهپادهای تهاجمی «بیرقدار» را تولید می‌کند، در حال حاضر در حال ساخت کارخانه‌ ای در خاک اوکراین است.

به گزارش نشریه «نیوزویک»، وی در مصاحبه‌ ای با «آربی‌سی» اوکراین که دوشنبه (هشتم اوت) منتشر شد، گفت که بایکار قبلا یک شرکت در اوکراین ایجاد کرده و کارخانه‌ ای که شایع شده بود قبل از شروع تهاجم روسیه در اواخر فوریه در دست ساخت است، هنوز در حال توسعه است.

این دیپلمات اوکراینی افزود: این کارخانه ساخته می‌شود. همین یک هفته پیش، دولت (اوکراین) توافق دوجانبه را تصویب کرد و برای تصویب به پارلمان فرستاد، توافق بر سر ساخت خود کارخانه.

به ادعای سفیر اوکراین در ترکیه، بایکار، شرکت ترکیه‌ ای سازنده پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» که کی‌یف برای دفع حملات روسیه از آن استفاده کرده، مصمم است کارخانه‌ ای در خاک اوکراین بسازد. وی افزود که شرکت ترکیه‌ ای قبلا قطعه زمینی در اوکراین خریداری کرده و پروژه این کارخانه را توسعه داده است. بودنار در ادامه ادعا کرد: «بایکار قصد دارد این کارخانه را بسازد، زیرا به نوعی تعهد شخصی صاحبان شرکت برای ساخت این کارخانه در اوکراین است».

وی افزود: «تصمیم برای ساخت یک کارخانه در اوکراین فقط سیاسی نبود، بلکه عملی نیز بود، زیرا بخش قابل توجهی از مدل‌هایی که در این کارخانه تولید می‌شود دارای قطعات تولید اوکراین هستند. قطعات می‌تواند موتورها، سایر قطعات یدکی، چرخ‌ها و بسیاری از چیزهای مختلف باشد که در کشور ما فناوری بالایی دارند و برای این هواپیماها قابل استفاده هستند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا