آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

بیانیه حاج آبگل سلیمان اف در خصوص ماه محرم

حاج آبگل سلیمان اف روحانی سرشناس آذربایجانی در خصوص ماه محرم و پیام نهضت عاشورا بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج آبگل سلیمان اف، روحانی سرشناس آذربایجانی که در زندان به سر می برد، به مناسبت عاشورای حسینی و شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسن (ع) در سخنانی فرمودند: «من از خاندانی هستم که خداوند دوستی آنان را بر هر مسلمانی واجب کرده و فرمود: «ای پیامبر! بگو من در ازای رسالت خود از شما مزدی نمی خواهم، جز دوستی و محبت نزدیکان و اهل بیتم.»

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:

«ای پیامبر! بگو من در ازای رسالت خود از شما مزدی نمی خواهم، جز دوستی و محبت نزدیکان و اهل بیتم.»

بیانیه حاج آبگل سلیمان اف در خصوص عاشورا:

اگر مسلمانان پیام عاشورا را درک کنند، وای به حال دیکتاتورهای جهان!

«بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون…
هر کس بگوید عاشورای امام حسین (ع) مختص شیعیان است، او در واقع عاشورای امام حسین (ع) را محدود کرده است.
همچنین هر کس بگوید عاشورای امام حسین (ع) به مسلمانان تعلق دارد، عاشورای امام حسین (ع) را محدود کرده است. زیرا حقیقت عاشورا این است که عاشورای امام حسین (ع) برای حق طلبان و آزادی خواهان و معترضان به ظلم است.
اگر مسلمانان جهان عاشورای امام حسین (ع) را درک کنند، وای به حال دیکتاتورها و سلطه جویان جهان.
کسانی که مانع رسیدن پیام عاشورای امام حسین (ع) به مردم می شوند، این را می دانند و هر ساله با صدها حیله و تبلیغات سعی در بدنام کردن عاشورای امام حسین (ع) دارند. البته هرگز موفق به انجام این کار را نشده و نخواهند شد.
تا زمانی که پیام مکتب عاشورا درک نشود، فلسطین و قره باغ آزاد نمی شوند و تحت اشغال باقی می مانند.
عاشورا متعلق به آزادی خواهان است.
با کمال تاسف می‌خواهم بگویم که در حال حاضر اکثر مسلمانان عاشورای امام حسین (ع) را درک نکرده‌ اند. اما گاهی اوقات یک غیر مسلمان قیام امام حسین (ع) را درک می کند و وقتی می خواهد کشوری را آزاد کند امام حسین را رهبر خود می داند. نمونه آن مهاتما گاندی، رهبر جنبش آزادی هندوستان است. می خواهم جمله معروف او را یادآوری کنم: «زندگی بزرگ ترین شهید اسلام امام حسین (ع) را به دقت خوانده ام و به صفحات تاریخ کربلا توجه کرده ام. برای من روشن است که اگر هند می‌خواهد کشوری آزاد باشد، باید از امام حسین (ع) الگو بگیرد و راه او را ادامه دهد.»

بیرق سیاه
باید از مجلس امام حسین (ع) به درستی بهره برد. وقتی دشمنان اسلام می خواهند صد نفر را جمع کنند، صدها هزار پول خرج می کنند تا سخن و نظرشان را به گوششان برسانند. اما با به اهتزاز درآوردن پرچم سیاه توسط ما، انسان ها خود برای این مراسم جمع می شوند. در این جلسات باید به مسائل فلسطین، عراق، یمن، مصر، سوریه و قره باغ پرداخته شود. زیرا اگر امام حسین(ع) امروز حضور داشت، به این مسائل می پرداخت.

امام حسین (ع) پیشوای فریاد ظلم ستیزی…
امام حسین (ع) در راه عراق در محلی به نام بیضا با لشکر حر رو در رو شد. امام (ع) لشکر حر را خطاب قرار داده و خطبه ای ایراد نمودند و در این خطبه دلیل انقلاب خود را چنین بیان کرد:
ای مردم، پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «هر کس با حاکمی روبرو شود که حرام خدا را حلال می کند، عهد خدا را زیر پا می گذارد، با شریعت و سنت پیامبر مخالفت می کند و در بین بندگان خدا باعث رواج گناه، فساد و دشمنی می شود و با عمل و حرکت و سخن خود به چنین حاکمی اعتراض نکند، خداوند آن شخص سکوت کننده را به همان عذاب (عذاب جهنم) حاکم ظالم دچار می کند.»
حدیثی که از پیامبر گرامی ما نقل شد، دلیل آمدن امام حسین (ع) به کربلا و غوطه ور شدن در خون پاکش بود. امام (ع) می فرماید: «من مرگ را سعادت و زندگی با ستمگران را جز ذلت نمی دانم.»
امروز خیلی ها می گویند که ما از اهل بیت هستیم. اهل بیت می فرمایند: «آنها که به ذلت راضی می شوند از ما اهل بیت نیستند». پناه می برم به خدا از این که یک عمر سینه و زنجیر بزنی، برای امام حسین (ع) گریه کنی، اما بخاطر عدم اعتراض به ظلم، با یکی مثل یزید وارد محشر شوی. هر کس تابع و پیرو هر که هست، با او به محشر می‌آید…»

آبگل سلیمان اف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا