آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومی

برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در جمهوری آذربایجان با وجود محدودیت های دولتی/ تصاویر

امسال از باکو تا گنجه، از قبا تا لنکران و آستارا و بیله سوار در جمهوری آذربایجان شاهد موجی از دیوار نویسی با مضامین حسینی و نصب پرچم اباعبدالله (ع) و همچنین حضور پرشور دسته جات عزاداری و سینه زنی بود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مراسمات عزاداری در جمهوری آذربایجان، با آغاز ماه محرم بصورت باشکوه برگزار شد و شیعیان جمهوری آذربایجان علیرغم تمامی محدودیت های اعمالی، استقبال بی نظیری برای برپایی مراسم عزای حضرت سیدالشهدا(ع) داشتند.

ممنوعیت نصب پرچم یاحسین(ع) در خارج از مساجد و حسینیه ها، محدودیت عزاداری خیابانی، جلوگیری از حضور کودکان در مراسمات سینه زنی و ممنوعیت دیوارنویسی حسینی تنها بخشی از محدودیت ها علیه شیعیان آذری است که نتوانست ذره ای از عشق و ارادت مردم جمهوری آذربایجان نسبت به مکتب عاشورا بکاهد.

امسال از باکو تا گنجه، از قبا تا لنکران و آستارا و بیله سوار در آذربایجان شاهد موجی از دیوار نویسی با مضامین حسینی و نصب پرچم اباعبدالله (ع) و همچنین حضور پرشور دسته جات عزاداری و سینه زنی بود.

امید است که با رفع محدودیت ها و ممنوعیت ها علیه شیعیان این جمهوری، شرایط لازم برای برگزاری مجالس عزاداری و سینه زنی در شهرهای تازه آزاد شده نیز فراهم شود.

لازم بذکر است که با افزایش اختیارات کمیته دولتی در امور دینی جمهوری آذربایجان، محدودیت ها و ممنوعیت های زیادی برای برگزاری مجالس و مراسمات عزاداری اعمال شده است.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا