اخباراردبیل

آیت الله عاملی:دانشجویان از ترویج فرهنگ غلط غربی در ایران جلوگیری کنند‌

امام جمعه اردبیل گفت: فرهنگ غلط غربی نباید در الگوهای اسلامی و ارزشی ما نفوذ کرده و ریشه بدواند که دانشجویان در این زمینه نقش و تاثیر به سزایی داشته و می‌توانند با توسعه و ترویج ارزش‌های ایرانی و اسلامی از ترویج فرهنگ غلط غربی جلوگیری کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در جمع دانشجویان شهرستان نیر اظهار داشت: در حال حاضر دشمنان با ترفندها و حیله‌های مختلف در صدد نفوذ به جامعه ایران و تغییر سبک زندگی مردم هستند که انتظار می‌رود در این زمینه مردم هوشیاری لازم را داشته و اجازه چنین امری را به دشمنان ندهند.

وی با اشاره به فرهنگ غلط غربی بیان کرد: نباید این فرهنگ غلط در الگوهای اسلامی و ارزشی ما نفوذ کرده و ریشه بدواند که دانشجویان در این زمینه نقش و تاثیر به سزایی داشته و می‌توانند با توسعه و ترویج ارزش‌های ایرانی و اسلامی از ترویج فرهنگ غلط غربی جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه باید دانشجویان الگوهای خود را در داخل کشور جست‌وجو کنند، افزود: اندیشمندان و دانشمندان برجسته و بنام کشور و علمای اسلامی بهترین الگو برای دانشجویان بوده که باید تلاش کنند از این افراد در زندگی خود الگوبرداری کنند.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: خواندن قرآن و نماز از مهمترین تاکیدات در اسلام بوده که سبب دوری انسان از تعلقات دنیوی و نزدیکی به معبود می‌شود و باید تلاش کنیم تا با آراستن خویش به این شاخصه‌ها زمینه نزدیکی به خداوند را فراهم کنیم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها موجود در راستای توسعه و تعالی روحی و معنوی اظهار کرد: بهره‌مندی از داشته‌ها در مسیر تعالی انسان و رسیدن به سعادت از جمله مهمترین اهداف خلقت انسان بوده که برخی افراد بدون توجه به این امر و بهره‌مندی از آن از دنیا می‌روند.

وی با اشاره به نعمت‌های فراوانی که خداوند برای انسان‌ها ارزانی داشته است، گفت: نعمت‌های خداوند سفره پربرکتی بوده که در این دنیا پهن شده و هر کسی که تلاش کند به نحو احسن و مناسبی از این نعمت‌ها استفاده کند، به سعادت واقعی خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا