آذربایجاناخبارعمومینارداران

وکیل مدافع رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان عنوان نمود؛شرایط حاج طالع باقرزاده در زندان رو به وخامت است

وکیل مدافع حجت الاسلام طالع باقرزاده، روحانی شیعی و رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان از وخامت حال وی در سلول انفرادی در زندان مخوف قوبوستان این کشور خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، یالچین ایمانف گفت:« اطلاعات دریافتی از داخل زندان حاکی است که طالع باقرزاده به شدت تحت شکنجه قرار گرفته و حال وی به وخامت گراییده است و برغم اینکه درخواست رسمی برای ملاقات با موکلم را به مسئولان زندان تقدیم کرده ام، هنوز اجازه دیدار صادر نشده است.»
همچنین خویشاوندان عباس حسین و جبار جباروف، دو تن دیگر از فعالان جنبش اتحاد مسلمانان که در حمله پلیس باکو به مجلس عزاداری حسینی در نارداران در آستانه اربعین حسینی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ دستگیر شده اند، از وخامت حال آنها در زندان قوبوستان جمهوری آذربایجان خبر می دهند.
حاج طالع باقرزاده و شماری از دستگیر شدگان در نارداران اخیرا به سلول های انفرادی در زندان قوبوستان و سایر زندان های جمهوری آذربایجان منتقل شده اند.
خویشاوندان و وکلای مدافع این زندانیان شیعی از تحت شکنجه قرار گرفتن آنها در روزهای اخیر خبر می دهند.
وکلای مدافع زندانیان شیعی در جمهوری آذربایجان تاکید می کنند شکنجه این زندانیان با شعار «همبستگی اسلامی» در سال جاری که دولت جمهوری آذربایجان آن را «سال همبستگی اسلامی » نامگذاری کرده است، تناقض دارد.

منبع:آزادلیق

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا