آذربایجاناخبارایران

جشن ولایت علوی با حضور شیعیان جمهوری آذربایجان در امام زادگان آستارا برگزار شد

به مناسبت عید غدیر خم، جشن ولایت علوی با حضور جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان، مردم و مسئولان آستارا در آستان مقدس امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان برگزار شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا ،حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا غروب سه شنبه در این آیین گفت: خداوند در چنین روزی دین را تکمیل و نعمت خویش را بر امت رسول الله (ص) تمام کرد.
وی افزود: واقعه غدیر حامل مهم ترین و تعیین کننده ترین مسئله دین مبین اسلام است و بر ولایت پذیری به عنوان مبنای اعتقادی جامعه اسلامی تاکید می کند و اقتدار امروز کشور در مقابل دشمنان به برکت ولایت پذیری ملت است.
وی اظهار کرد: تبیین واقعه غدیرخم نقش مهمی در گسترش فرهنگ ولایت و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب دارد و هدف از اجرای برنامه های فرهنگی در عید غدیر خم، ترویج مبانی ولایت و فلسفه رهبری معنوی با زبان فرهنگ و هنر است.
حجت الاسلام حافظ نیا بیان کرد: واقعه ماندگار غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ جهان اسلام است و ترویج و تبیین آن برای نسل جوان از اهمیت خاصی برخوردار است.
او ادامه داد: مومنان باید ادامه دهنده سیره ائمه اطهار (ع)باشند و ولایتمداری، عفت و پاکدامنی، انجام واجبات و ترک محرمات از جمله مواردی است که باید در زندگی مومنان ساری و جاری شود.
اجرای مسابقه هنری برای کودکان و نوجوانان، مدیحه خوانی و تجلیل به قید قرعه از 20 شرکت کننده در مراسم از دیگر بخش های این آیین بود.
آستان مقدس امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) که در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند، در هفت کیلومتری جاده آستارا – رشت قرار دارد.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت شامل برادران و خواهران مسلمان اهل سنت و شیعه، در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا