آذربایجاناخبارایران

دیدار سفیر کشورمان با مدیر مسئول روزنامه آذربایجان /تاکید ایران و جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری های رسانه ای/گزارش تصویری

ˈمحسن پاک آیین ˈ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در دیدار ˈبختیار صادق افˈ نماینده پارلمان و مدیر مسوول روزنامه دولتی ˈآذربایجانˈ، طرفین بر ضرورت گسترش همکاری های رسانه ای دو کشور تاکید کردند.

سفیر کشورمان در ادامه دیدارهای منظم خود با اصحاب رسانه های جمهوری آذربایجان ، روز چهارشنبه با حضور در دفتر روزنامه ˈآذربایجان ˈ ارگان رسمی پارلمان این کشور، از نزدیک در جریان فعالیت این رسانه قرار گرفت.

پاک آیین در این دیدار با اشاره به سفر اخیر ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان به تهران و همچنین دیدار وزرای دفاع و حوادث غیر مترقبه این کشور از ایران ، ملاقات ها و مذاکرات سازنده این سفرها را بیانگر شروع فصل جدید در مناسبات دو کشور دانست و بر نقش تاثیر گذار رسانه های دو کشور در تعمیق هرچه بیشتر این مناسبات تاکید کرد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با یادآوری فعالیت نمایندگی های رسانه ای دو کشور در باکو و تهران افزود: حضور نمایندگی خبرگزاری دولتی آذرتاج در تهران و همچنین صدور مجوز فعالیت برای شبکه تلویزیونی ˈآینسˈ و فراهم شدن زمینه فعالیت خبرگزاری ترند در ایران و همچنین حضور فعال نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و واحد مرکزی خبر در باکو نشان دهنده عزم جدی دو کشور برای گسترش همکاری های فیمابین در همه عرصه ها ، از جمله در حوزه رسانه است.

پاک آئین توسعه همکاری های رسانه ای دو کشور را لازمه همکاری های سیاسی دانست و افزود: متاسفانه عناصر ثالث همواره تلاش می کنند با توسل به ابزار رسانه و با شایعه پراکنی و طرح مسایل منفی روابط دو کشور را مخدوش کنند . چنانچه رسانه های متعهد دو کشور ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با یکدیگر برقرار کنند ، مجالی برای اینگونه فعالیت های منفی باقی نمی ماند.

مدیر مسوول روزنامه ˈآذربایجانˈ نیز با ارایه گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این روزنامه ، اشتراکات فراوان تاریخی ، فرهنگی و دینی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت : ما به عنوان روزنامه دولتی و ارگان رسمی پارلمان جمهوری آذربایجان تحولات ایران را پیگیری می کنیم و از پیشرفت های ایران همانند مردم خود آن سرزمین خوشحال می شویم.

وی با یادآوری اینکه مردم جمهوری آذربایجان نیز با علاقه خاصی اخبار و گزارشات مربوط به تحولات ایران را دنبال می کنند، آمادگی روزنامه تحت سرپرستی خود را برای همکاری در زمینه مبادله اخبار و اطلاعات با رسانه های جمهوری اسلامی اعلام کرد.

نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر موفقیت آمیز الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به ایران ، از ایجاد فضای جدید همکاری بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت : در سفری که ˈاکتای اسد اف ˈرییس پارلمان جمهوری آذربایجان در اواخر سال گذشته به ایران داشت ، وی نیز از این سفر بسیار راضی بود.

عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان جمهوری آذربایجان از موضع عادلانه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مناقشه قره باغ و حمایت از تمامیت ارضی کشورش تقدیر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از بدو استقلال کشورمان و در موقعیت های خاص و حساس در کنار ملت ما بوده و کمک خود را به عنوان یک کشور برادر از ما دریغ نکرده است.

 

انتهای پیام /*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا