اخبارترکیه

ادعای منابع صهیونیستی :عادی سازی روابط با ترکیه تا دو هفته آینده

یک منبع سیاسی صهیونیست در قدس پیش بینی کرد تل آویو و آنکارا ظرف دو هفته آینده دستیابی به توافق آشتی و عادی سازی روابط بین خود را اعلام کنند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  خبرگزاری آلمان از تل آویو، این منبع اظهارات روز سه شنبه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را در یک مصاحبه تلویزیونی تایید کرد که گفته است «توافق برای عادی سازی روابط بین آنکارا و تل آویو نزدیک است و امکان امضا شدن این توافق ظرف ده روز آینده وجود دارد».
منبع یاد شده اسرائیلی در گفتگو با روزنامه یدیعوت احرونوت که در پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر شد گفت پیش بینی می شود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز وجود چنین توافقی را اعلام و آن را برای تصویب شدن به کابینه ارائه کند.
حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی فعالان ترک در سال 2010 که قصد عزیمت به غزه را داشتند موجب بحران دیپلماتیک بین ترکیه و اسرائیل شد به گونه ای که آنکارا سفیر خود را از تل آویو فراخواند و اردوغان شرط عادی سازی روابط با اسرائیل را عذر خواهی و پرداخت غرامت به قربانیان و ورود کمک های بشردوستانه به غزه دانست. نتانیاهو در ماه مارس سال گذشته عذرخواهی کرد و پس از آن مذاکرات بین اسرائیل و ترکیه درباره پرداخت غرامت آغاز شد. روزنامه حریت چاپ ترکیه روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد تدوین توافقنامه برای پرداخت غرامت به پایان رسیده و متن آن به نخست وزیران ترکیه و اسرائیل ارائه شده است تا با آن موافقت کنند ولی نتانیاهو موافقت با آن را به مدت دست کم دو ماه به تعویق انداخته است.

انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا