آذربایجاناخبارعمومینارداران

شکایت حاج طالع باقرزاده و تنی چند دیگر از محاکمه شوندگان از حکم دادگاه تجدیدنظر باکو

حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان و ۱۴ تن دیگر از محاکمه شوندگان به همراه وی، از حکم دادگاه تجدیدنظر باکو به دادگاه عالی جمهوری آذربایجان شکایت کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از راکورس تی وی، هنوز زمان رسیدگی به این شکایت در دادگاه عالی جمهوی آذربایجان مشخص نشده است.
شمار محاکمه شوندگان در این پرونده ، ۱۸ نفر است. سه نفر دیگر هنوز نتوانسته اند به دادگاه عالی شکایت کنند.
این افراد در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در عملیات پلیس در نارداران – در حمله پلیس باکو به مجلس عزاداری امام حسین (ع) – دستگیر و به تلاش برای کودتا، قتل عمد، نگهداری غیرقانونی سلاح و سایر جرایم متهم شده اند.
دادگاه جرایم سنگین باکو برای طالع باقرزاده و دستیار وی ، عباس حسین، ۲۰ سال و برای سایر متهمان ۱۰ تا ۱۹ سال زندان بریده است.
همچنین پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی» در خبر دیگری از «پرونده نارداران ۲»، از اعتراض حاج الچین قاسم اف، معاون جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان به «نظر کارشناسی» کمیته دولتی امور گروه های دینی این کشور درباره «کتابچه پیام طالع باقرزاده» که به عنوان مدرک جرم متهمان «پرونده های نارداران» در دادگاه ارایه شده است، گزارش داد.
الچین قاسم اف گفت : « نویسنده این کتاب کیست؟ مطالبی که در این کتاب نوشته شده است، به خوبی نشان می دهد که این کتاب را ما ننوشته ایم. زیرا، در این کتاب درباره وقایع نارداران صحبت شده است. مگر می شود درباره واقعه ای که هنوز روی نداده است، کتاب نوشت؟ من در ششم نوامبر ۲۰۱۵ ، حاج طالع باقرزاده در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ و حاج المان آقازاده در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵ دستگیر شده ایم. اما، در آن کتاب، مطالبی درباره حوادث نارداران (وقایع ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ و پس از آن) و ظلم هایی که بر من و حاج المان آقازاده رفته ، نوشته شده است. مگر حاج طالع باقرزاده، آینده را پیشگویی کرده است؟ همین مطالب نشان می دهند که این کتاب را ماموران «باندوتدل» ( اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور) نوشته و پخش کرده اند. من هم در ششم نوامبر ۲۰۱۵ دستگیر شده ام. چطور می شود که این کتاب از منزل من کشف شود؟ این کتاب باید از میان مدارک ضمیمه پرونده خارج شود.»
راکورس تی وی در خبر دیگری ، از تشکر حاج آبگل سلیمانف ، یکی دیگر از روحانیون زندانی جمهوری آذربایجان از مردم جمهوری آذربایجان بخاطر حضور گسترده در راهپیمایی اربعین در کربلا گزارش داد.
به گزارش راکورس تی وی، حاج معصوم نوروزاف، امام جماعت پیشین «مسجد امام امت» در قصبه «بلبله» در حومه باکو ( نام این مسجد براثر فشار دولت باکو از مسجد امام خمینی (ره) به « مسجد امام امت» تغییر یافته است)، پس از دیدار با حاج آبگل سلیمانف در زندان قوبوستان گفت : « حاج آبگل به مطالعه و عبادت در زندان قوبوستان مشغول است. او از همه زائران اربعین و بخصوص کسانی که از زندانیان دیندار جمهوری آذربایجان حمایت کردند، قدردانی کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا