روسیه

مدير شوراي مفتي هاي روسيه: اعلام روز قدس، نقطه عطفي در آگاه سازي جهان از حقوق فلسطينيان بود

نفيق الله آشيروف مدير شوراي مفتي هاي روسيه اعلام كرد: تعيين آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس از سوي امام خميني (ره)، نقطه عطفي در آگاه سازي جهان از حقوق فلسطينيان بود.آشيروف سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اهميت روز جهاني قدس براي امت اسلامي يادآوري كرد: روز قدس مساله فلسطين را در مركز توجه جهاني قرار داد و در روند پيروزي فلسطين و تلاش هايي كه براي نيل به اين هدف صورت مي گيرد، نقطه عطف ايجاد كرد.
وي افزود: امام خميني (ره) رهبر انقلاب اسلامي با درايت و بينش سياسي منحصربفرد خود توانست مساله اصلي جهان اسلام را تشخيص داده و آن را در اولويت مسايل قرار دهد.
آشيروف اضافه كرد: روز قدس در واقع اقدامات براي آزادي قدس شريف را كه تا چهار دهه پيش پراكنده بود، سازماندهي كرد و به اقدامات گسترده صورت گرفته در اين راستا در مناطق مختلف جهان سر و سامان بخشيد.
وي با بيان اين كه امروز در نقاط مختلف جهان و حتي در بسياري از كشورهاي غيراسلامي آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس گرامي داشته مي شود، اظهار داشت: در اين روز مردم حمايت خود را از فلسطين و آرمانهاي مردم اين سرزمين براي نجات از ظلم اسراييل اعلام مي كنند.
وي اضافه كرد: اين ابتكار مهم باعث احياي مساله فلسطين و دميدن روح تازه در كالبد پژمرده ملت فلسطين شد كه براثر ظلم و ستم رژيم صهيونيستي بشدت رنجور شده بود.
آشيروف گفت: در نتيجه مجاهدت هاي امام خميني (ره) براي آزادي فلسطين و ادامه راه وي توسط رهبر فعلي انقلاب اسلامي و دولت ايران ، شاهد هستيم كه فلسطين، مساله شماره يك جهان اسلام شده است.
رييس اداره مسلمانان بخش آسيايي روسيه گفت: در روسيه نيز مسلمانان همگام با برادران ديني خود در ساير نقاط جهان، خشم و انزجار خود را از ظلم و ستمي كه بر مردم مظلوم فلسطين روا مي شود، ابراز مي كنند و انتظار مي رود روز قدس هزاران نفر در آيين هاي ويژه اين مناسبت در شهرهاي مختلف روسيه شركت كنند.
وي افزود: با مذاكره هيچ مساله اي از مسايل فلسطين حل نخواهد شد و اسراييل را فقط با زور و اجبار و تشريك مساعي جهاني مي توان به پايان دادن به اشغالگري واداشت.
آشيروف گفت: مسلمانان جهان بايد اختلافات خود را كنار گذارند و در مساله فلسطين در يك جبهه واحد وارد عمل كنند و مجال ندهند تا اسراييل به اعمال جنايتكارانه خود عليه مردم فلسطين به ويژه مردم غزه كه چندين سال در معرض سخت ترين فشارهاي صهيونيست ها قرار داشته اند، ادامه دهد.
وي با اشاره به قيام هاي مردمي در برخي كشورهاي عربي همچون مصر و ليبي افزود: يكي از علت هاي اصلي اين مساله فاصله گرفتن حاكمان اين سرزمين ها از مردم خود و از يادبردن مساله فلسطين به عنوان مساله شماره يك جهان اسلام بود كه در نتيجه ديكتاتورهاي حاكم بر اين كشورها تاج و تخت خود را از دست دادند.
آشيروف در پايان گفت: مسلمانان خواهان حل مساله فلسطين و تاسيس حكومتي مستقل در سرزمين فلسطين هستند و سران همه كشورهاي اسلامي بايد به اين خواسته ملت هاي خود توجه كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا