آذربایجان

کنفرانس علمی- نظری روز قدس در حزب اسلام آذربایجان

علی علی اف: « من همیشه به فراخوانی های حزب اسلام آذربایجان، جواب مثبت داده ام، زیرا امروز به دلیل انتخاب مسیر درست و عدم ایجاد فاصله در مبارزه، بیشترین زندانیان سیاسی، از اعضای حزب اسلام آذربایجان هستند. در ایل مان چنین ضرب المثلی وجود دارد که؛ در کنار کسی باش که می گریاند نه کسی که می خنداند.»

همانگونه که خبر داده بودیم 25 جولای(3 مرداد) در قرارگاه مرکزی حزب اسلام آذربایجان کنفرانس علمی- نظری به مناسبت روز جهانی قدس برگزار گردید. در این کنفرانس، روحانیون، فعالان سیاسی- اجتماعی، روسای برخی از احزاب، روشنفکران و اصحاب رسانه و نمایندگان جامعه شهروندی حضور داشتند.

آکف حیدرلی معاون سیاسی رهبر حزب اسلام آذربایجان آغاز کننده کنفرانس بود، وی ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، بیان کرد: از آفرینش دنیا و بشر، ظالم و مظلوم بوده و این مبارزه تا به امروز بی وقفه دوام داشته است، وی در ادامه به عدم حساسیت جامعه بشری به موضوع اشغال و تجاوز داشته و بیان کرد، طبق فرمایش مولا علی(ع)، اخلاق انسانی در دو حالت نقض می شود: 1- وقتی جنایتی بکند ولی مجازات نشود  2- وقتی مجازاتی ببیند در حالی که جنایتی نکرده است.

معاون سیاسی حزب اسلام در ادامه گفت: باید نفرت عمومی از اشغال و سیاست اشغال گری بوجود بیاید، یکی از اصلی ترین دلایل هدف قرار گرفتن کشورهای اسلامی، تضعیف جهان اسلام است. باید راههای برون رفت از این بحران ها را پیدا کرد و اصلی ترین عامل خروج از این وضعیت نیز، وحدت کشورهای اسلامی است.

الچین مناف اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان دیگر سخنران کنفرانس بود، که بحث  معاون سیاسی حزب را ادامه ی داده و گفت: هیچ فرقی میان کسی که از ظالم حمایت می کند و کسی که با ظالم مقابله نمی کند وجود ندارد.

یهودیان تمامی انسانها را به عنوان خدمتکار خود می پندارند و در عمل نیز می خواهند این را محقق کنند، اعتراض به ظلم صهیونیست ها برای رهایی انسانها لازم است. در این مسئولیت خطیر و بزرگ، هر انسان دوستدار صلح و امنیت و دوستدار حق، باید وظایفی را بر عهده گرفته و خدمتی بکند.

سردار جلال وغلو رهبر حزب دمکرات آذربایجان بیان کرد: آزاد سازی قدس چندان هم سخت نیست، جلوگیری از استخراج نفت برای لحظاتی کوتاه، به معنی حل این مشکل است. اما ایجاد مشکلات و موانع جدید دیگر، حل این مشکل را به تاخیر می اندازد.

مائیس گلعلی اف رهبر حزب سبز آذربایجان نیز عدم مذاکره ی موضوع فلسطین در احزاب سیاسی را مورد انتقاد قرار داده و گفت: اتحاد و همگرایی خیلی واجب است، آنهایی که قدس را در مرکز توجه خود دارند، باید به اتحاد برسند، در راستای آزادسازی قدس، انگشتهایی که از مشت گره شده باز می شوند باید بریده شوند، باید تمامی موانع این اتحاد و همگرایی محو گردد. سیستم تحصیلی کشورمان به ایدئولوژی صیهیونیستی وابستگی دارد، علاوه بر این، ممنوعیت حجاب، هدفمند بوده و مانعی برای تحقق وحدت است.

مبارزه برای آزاد سازی قدس، باید پیشرو در مبارزه با ناعدالتی و حق کُشی قرار بگیرد، امروز منازل مسکونی را به روزنامه نگارانی می دهند که سوار بر ماشین تبلیغات هستند، نه آنهایی که در نیازمندی به عالم و دانشمند غرق شده اند. در راستای آزاد سازی قدس، باید تجمعات با مجوز و میزگردهای علمی برگزار شود.

علی علی اف رهبر حزب توسعه و شهروند نیز گفت: ما به عنوان حزبی ملی گرا و معتقد به آداب و سنت های ملی، مشکل قره باغ را به عنوان موضوعی فوری در صدر اخبار و دستور کار خود قرار دادیم، لکن در بررسی و پیگیری پروسه های جهانی به این نتیجه می رسیم که آذربایجان به عنوان پل است، یعنی مشکل قدس، قره باغ و کشمیر عین هم است. اگر این مشکلات در موقع خود در دستور کار قرار گرفته و در صدر اخبار باشد مفید خواهد بود.

من همیشه به فراخوانی های حزب اسلام آذربایجان، جواب مثبت داده ام، زیرا امروز به دلیل انتخاب مسیر درست و عدم ایجاد فاصله در مبارزه، بیشترین زندانیان سیاسی، از اعضای حزب اسلام آذربایجان هستند. در ایل مان چنین ضرب المثلی وجود دارد که؛ در کنار کسی باش که     می گریاند نه کسی که می خنداند.

روشن احمدلی رهبر جنبش مقاومت اسلامی قره باغ نیز گفت: مشکل قدس، با مشکل قره باغ عین هم هستند، شمار قدس ها روز به روز در حال افزایش است، پس چرا مسلمانان به اتحاد واحد نائل نمی شوند؟ در پشت پرده تاسیس دولتهای جنایتکار، مراکز قدرت جهانی قرار دارند، ببینید کشورمان در چه وضعیتی قرار گرفته که آنهایی که برای فاجعه خوجالی یک بیانیه ی تسلیتی هم صادر نمی کردند، امروز برای جنگ در سوریه، فراخوانی جهادی و محاربه ای صادر کرده و جنایت ها به بار می آورند، بنیانگذار مکتب مقاومت و مبارزه در برابر ظلم در قدس، امام حسین(ع) می باشد.

جاوید جبارلی فعال رسانه ای نیز اشغال قدس را مشکل بشریّت ارزیابی کرده و گفت: زیرا که در این سرزمین، خون های نا به حق زیادی ریخته شده است، کودکان زیادی مجروح و زخمی شده و از تحصیل محروم شده اند، خانواده ها از هم پاشیده و نابود شدند و ضربات سنگین و زیادی به انسانیّت وارد شده است. باید بررسی هایی صورت بگیرد تا خسارات های مادی- معنوی و آمار دقیق تلفات انسانی این اشغال و تجاوزگری به افکار عمومی جهانیان رسانده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا