دسته‌بندی نشدهویژه

واکنش امام جمعه اردبیل درخصوص توهین نماینده مجلس جمهوری آذربایجان به مردم ایران

خطیب جمعه اردبیل به سخنان اهانت‌آمیز قدرت حسین قلی اف، از نمایندگان ملی گرای مجلس آذربایجان اشاره کرد و افزود: این سخنان اهانت به تمام آذری‌ها است و ما انتظار داریم که نمایندگان مجلس آذربایجان با اخلاق و ادب مناسب سخن بگویند و اجازه ندهند برخی‌ها به فرهنگ و مدنیت آذربایجان چه در این طرف مرز و چه در آن سوی مرز بدبین باشند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به توهین نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان به مردم ایران و علی الخصوص آذری های کشورمان گفت: یکی از نمایندگان جمهوری آذربایجان نسبت به آذری های جمهوری اسلامی ایران توهین کرده و حرف های موهنی زده است.البته همه نمایندگان اینگونه نیستند ولی نماینده عصاره ملت می باشد و نباید اینگونه صحبت کرده و فحش دهد.
ایشان با مخاطب قرار دادن این نماینده افزود: اگر شما به مردم اینجا(ایران)حساس هستید،ما هم به مردم و اخلاق،دین،حجاب و غیرت و دینداری و همچنین اسلام ستیزی شما در جمهوری آذربایجان حساس هستیم. شما نگاه کنید و در خصوص مشکل به وجود آمده خطای خود را اصلاح کنید تا مشکلی پیش نیاید. شما حق ندارید به ایران توهین کنید.
گفتنی است طی روزهای گذشته یکی از نمایندگان مجلس ملی جمهوری آذربایجان به نام قدرت حسین قلی اف در صحبت های موهنی با اشاره به مشکل به وجود آمده در مرز نخجوان، ایرانی ها را یزیدیان زمان خطاب کرده بود که راه را برای مردم نخجوان بسته اند.

این درحالی است که نیروزهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با ایرادات واهی و در اقدامی غیرمنطقی اقدام به بستن مرز بیله سوار کرده بودند.

ایشان به سخنان کلیدی مقام معظم رهبری در شناختن طرف مذاکره و اهداف آنها بیان کرد: علت اینکه آمریکایی‌ها ایران را به داشتن سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند، این است که با این حرکت می‌خواهند محدودیت برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آورند تا از حق و حقوق مسلم هسته‌ای خود عقب بنشیند تا آنها بتوانند با ناتوان کردن قدرت منطقه‌ای خاورمیانه به امنیت رژیم صهیونیستی کمک کنند. وی آمریکا را بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر و حاکمیت ملی کشورها معرفی کرد و گفت:

آمریکا از سال 1945 میلادی تاکنون 40 دولت مستقل را سرنگون کرده و با یورش به ده‌ها کشور حاکمیت ملی آنها را نقض کرده است که نمونه آن را در عراق، افغانستان و اخیراً در سوریه به دست گروهک‌های ضد انسانی شاهد هستیم.امام جمعه اردبیل ادامه داد: در این مذاکرات هدف نهایی آمریکا این است که قدرت هسته‌ای ایران را محدود کند و از خطر بزرگ ایران مقتدر خلاصی یابد، چرا که آنها قادر نیستند مانند کشور سوریه ما را در پیشرفت‌های هسته‌ایمان محدود کنند. امام جمعه اردبیل افزود: ایران اسلامی راهکار مطیع شدن در برابر این فزون‌خواهان را به خوبی می‌داند و فعلاً با حوصله و تأنی تمام مذاکره را به پیش می‌برند.وی گفت: جامعه به اصطلاح جهانی قطعاً به این حقیقت دست یافته است که با قدرت‌طلبی، زورگویی و تحکم نمی‌تواند ایران اسلامی را در برابر خواسته‌های خودشان مطیع کنند. آیت الله عاملی در ادامه خطبه‌های نماز هفته بسیج را گرامی داشت و گفت:

همانگونه که مقام معظم رهبری اعلام کردند بسیج کلید طلایی انقلاب اسلامی است که در جنگ 8 ساله نیز ما با قدرت مردمی خود توانستیم همه دشمنان را منکوب کنیم و اجازه ندهیم آنها حاکمیت ملی ما را نقض کنند. نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور زائران حرم امام حسین(ع) در نماز جمعه که با پای پیاده از جعفرآباد عازم کربلا هستند افزود: این حرکت نمادین نشانه عمق باورهای دینی و اعتقادات مذهبی عشایر متدین استان اردبیل است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا