آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیویژه

آیت الله عاملی در همایش «آراز قوناقلاری»: ایران اسلامی وطن اصلی و مأمن و پناهگاه همه آذری های جهان است

سید حسن عاملی در روز آذری های مسلمان جهان گفت: نسل‌های جدید باید بدانند که نیاکان آنها در ۱۹ ژانویه چرا سیم‌های خاردار مرزها را زیر پا نهاده و از رود ارس گذشته و وارد ایران شدند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پیش از ظهر روز پنجشنبه همایش «آراز قوناقلاری» به مناسبت روز آذری‌های مسلمان جهان با حضور آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، نورالدین شیرین رئیس شبکه قدس تی‌وی ترکیه و جمعی از مسئولین نهادهای فرهنگی استان اردبیل توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این مراسم به لزوم بزرگداشت روز آذرهای مسلمان جهان اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی وطن اصلی و مأمن و پناهگاه همه آذری های جهان است.

وی با بیان اینکه نباید غبار فراموشی بر تاریخ آذربایجان بنشیند، گفت: نسل‌های جدید باید بدانند که نیاکان آنها در ۱۹ ژانویه چرا سیم‌های خاردار مرزها را زیر پا نهاده و از رود ارس گذشته و وارد ایران شده و با عشق و علاقه و از روی ارادت به پرچم امام حسین(ع) ادای احترام کرده و عکس امام خمینی(ره) را به آغوش کشیدند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه قره‌باغ خاک خودمان و قطعه‌ای از سرزمین‌های اسلامی است، گفت: ایران تلاش‌های زیادی برای رهایی و آزادی قره‌باغ انجام داد و اسناد آن گواه بر تلاش‌های ایران است هرچند دسیسه چینی‌های رژیم صهیونیستی و القائات آنها به سردمداران جمهوری آذربایجان مانع از تحقق امر در آن دوران بود.

وی با بیان اینکه ریشه و فرهنگ ما یکی است تصریح کرد: جوانان متدین در آزادی قره‌باغ اشغالی نقش داشتند و شعارهای دینی شنیده می‌شد و فرماندهان آنها اذعان می‌کردند که اردوی ما اردوی امام حسین (ع) است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا