آذربایجاناخبار

«یقین داریم که حکومت آذربایجان سفارت خانه ی خود را در اسرائیل افتتاح خواهد کرد».

هفته ی گذشته صمد سیداف رییس هیئت آذری در پارلمان شورای اروپا مخفیانه به اسرائیل سفر کرده است. وی، دیدارهایی در سطح بالا با مقامات این رژیم داشته است.

اگر چه طرف آذری در این خصوص اطلاعاتی ارائه نداده است اما صمد سیداف با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار نموده است.از اخبار انتشار یافته در رسانه های رژیم صهیونیستی معلوم می شود که سفر سیداف به سرزمین های اشغالی فلسطین از طرف موسسه ی بین المللی «AZIZ» [آذربایجان – اسرائیل] و وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ترتیب داده شده است.سیداف در کنیسه [مجلس ملی رژیم صهیونیستی] حضور یافته و با آمنون کوئن رییس هیئت پارلمانی اسرائیل – آذربایجان دیدار نموده است. وی هم چنین، با یولی اِدِلِشتِین  رییس کنیسه دیدار کرده است.در ادامه، سیداف با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل دیدار داشته است. نتانیاهو در این دیدار اظهار داشته است:

«سفر شما به اسرائیل یک بار دیگر نشان داد که روابط فی مابین کشورهای مان به درستی در حال توسعه می باشد». وی اظهار امیدواری کرده است که روابط فی مابین و همکاری های سودمند دو جانبه بعد از این هم به طور گسترده گسترش خواهد یافت و در این راستا، حداکثر سعی و تلاش خود را به عمل خواهد آورد.بعد از اتمام سفر، رافائل خارپاز سفیر اسرائیل در باکو به روزنامه نگاران اظهار داشته است، در آینده ی نزدیک توافق نامه ی مربوط به تسهیل سفر شهروندان آذربایجانی به اسرائیل که دارای گذرنامه های دیپلماتیک و مأموریتی هستند، امضا خواهد شد. آذربایجان برای ما دولتی مهم به شمار می رود و در آینده ی نزدیک، موضوع سفر بدون گذرنامه حل و فصل خواهد شد.وی، اظهار امیدواری کرده است که سفارت آذربایجان به زودی در اسرائیل گشایش یابد و گفته است: «یقین داریم که حکومت آذربایجان سفارت خانه ی خود را در اسرائیل افتتاح خواهد کرد».این موضوع در سفر المار محمدیاراف سفیر جمهوری آذربایجان و صمد سیداف به سرزمین های اشغالی فلسطین مورد مذاکره قرار گرفته است.

منبع: سایت فاکت خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا