آذربایجاناخبارعمومی

محکومیت قتل عام مسلمانان میانمار از سوی رئیس جمهور آذربایجان

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان قتل عام مسلمانان در میانمار را محکوم کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در نشست سران سازمان همکاری های اسلامی در آستانه گفت : « ما جنایات علیه مسلمانان و بویژه قتل عام و خشونت گسترده علیه مسلمانان در روهینگیا میانمار را قاطعانه محکوم می کنیم. »
علی اف گفت : « ما سازمان های بین المللی، جامعه جهانی و رهبران سیاسی و دینی را به برداشتن گام های ضروری برای جلوگیری از حوادث جاری در میانمار فرا می خوانیم و اعلام می کنیم که جمهوری آذربایجان در روز هشتم سپتامبر یکصد تن آذوقه برای آوارگان روهینگیا ارسال کرد.»
علی اف در بخش دیگری از سخنانش گفت : « جمهوری آذربایجان در سازمان های بین المللی که عضو آنهاست، از مسلمانان حمایت می کند و سازمان همکاری های اسلامی نیز بطور جدی از جمهوری آذربایجان حمایت می کند و سیاست این کشور را ارج می نهد و با اتخاذ موضع عادلانه در مورد مناقشه قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ، از تمامیت ارضی و حق حاکمیت و مصونیت مرزهای جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.»
علی اف گفت : « سازمان همکاری های اسلامی در زمان برگزاری نشست سران این سازمان در ترکیه، درباره تجاوز ارمنستان به جمهوری آذربایجان ، گروه تماس تشکیل داده است و ما این تصمیم را خیلی عالی ارزیابی می کنیم.»
علی اف همچنین ارمنستان را به وحشی گری خونین متهم کرد و گفت : « در اراضی اشغالی ما به دستور ارمنستان تمامی مساجد ویران شده اند. تصاویر مساجد ویران شده شوشا، آق دام و سایر شهرها، سند اثبات وحشی گری ارامنه است. »
علی اف گفت : «اسلام هراسی در ارمنستان به نقطه اوج خود رسیده است. ارمنستان خیلی تلاش می کند که روابطش را با کشورهای مختلف مسلمان گسترش دهد. لازم نیست که به سخنان ریاکارانه و دروغین آنها اعتماد کرد. »
علی اف گفت : « ارمنستان که مساجد مقدس ما را در جمهوری آذربایجان تخریب کرده است، نمی تواند دوست کشورهای مسلمان باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا