آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

رییس جمهور آذربایجان: ارمنستان نمی‌تواند دوست مسلمانان باشد

رئیس جمهور آذربایجان در نشست سران سازمان همکاری اسلامی در آستانه با اشاره به تخریب اماکن مقدس مسلمانان توسط ارمنستان تاکید کرد این کشور نمی‌تواند دوست جهان اسلام باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی در نشست دانش و فناوری سازمان همکاری اسلامی در قزاقستان گفت: «ارمنستان اماکن مقدس و مساجد مسلمانان را تخریب کرده و می کند. بنابراین چنین کشوری نمی تواند دوست مسلمانان باشد».

وی در سخنرانی خود همچنین اظهار داشت:

-اسلام هراسی در ارمنستان در اوج خود قرار دارد. این کشور در تلاش برای برقرای ارتباط با کشورهای مسلمان است، اما نباید به سخنان مقامات ارمنی اعتماد کرد.

-این سازمان از مرزهای قانونی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می کند و تصمیماتی مهم در این زمینه گرفته است.

-متاسفانه ارمنستان به این تصمیات و همچنین قطعنامه های بین المللی توجهی نکرده، اما هیچ گونه تحریمی نیز علیه این کشور اعمال نشده است. این امر نشانگر “استاندار دوگانه” نهادهای بین المللی است.

-بیست درصد از اراضی جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان اشغال و حدود یک میلیون از شهروندان ما از اراضی تحت اشغال ارمنی اخراج و آواره شده اند.

-از جامعه بین المللی می خواهیم برای توقف خشونت ها علیه مسلمانان میانمار تلاش کنند. با جدیت درحال مبارزه با دشمنی علیه اسلام هستیم.

-خشونت علیه مسلمانان از جمله مسلمانان میانمار را به شدت محکوم می کنیم و از جامعه بین المللی و رهبران سیاسی و دینی جهان می خواهیم تا برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در میانمار اقدام کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا