آذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهدسته‌بندی نشدهعمومی

مجلس نمایندگان آمریکا خواستار به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در ترکیه شد

مجلس نمایندگان آمریکا خواستار به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در ترکیه و وضع تحریم‌های تازه علیه این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ۴۰۵نماینده کنگره آمریکا به قطعنامه غیرالزام آوری رای دادند که از دولت آمریکا می‌خواهد تا نسل کشی ارامنه در ترکیه را به رسمیت بشناسد.

نسل کشی ارامنه به کشتار حدود یک و نیم میلیون ارمنی که گفته می‌شود توسط ترک‌های عثمانی از سال ۱۹۱۵ و در خلال جنگ جهانی اول به قتل رسیده‌اند اطلاق می‌شود.

دولت ترکیه اما اتهام نسل کشی را رد می‌کند و می‌گوید کشته شدگان، قربانیان جنگ داخلی و ناآرامی بودند، و در آمار کشته شدگان نیز اغراق شده است.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع قطعنامه ای را به تصویب رساندند که از پرزیدنت ترامپ می‌خواهد علیه ترکیه و مقامات آن کشور به دلیل حمله به شمال سوریه و کردهای متحد آمریکا تحریم‌هایی را وضع کند.

به گزارش رویترز، این قطعنامه با حمایت نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات و با ۴۰۳ رای موافق در مقابل تنها ۱۶ رای مخالفت به تصویب رسید تا دولت رجب طیب اردوغان را به پایان دادن عملیات نظامی در شمال سوریه و جلوگیری از شروع دوباره آن وادار کند.

وبسایت نشریه هیل گزارش داده است که با وجود رای اکثریت قاطع مجلس نمایندگان به قطعنامه تحریم، تلاش برای اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه ممکن است در سنا متوقف شود؛ چرا که میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا خواستار کاستن از فشار برای تحریم این عضو ناتو شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا