آخرین اخباراخبارایرانترکیهعمومی

ادامه سفرهای تفریحی به ترکیه با وجود کرونا

با وجود افزایش شمار مبتلایان به کرونا و درخواست وزیر بهداشت ترکیه مبنی بر لغو هر گونه سفر به این کشور، هنوز این امر محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آمار های صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه نشانگر این است که این کشور در آستانه پیک حاد کرونا قرار دارد.

ظرف دو هفته گذشته از ۸۱ استان  این کشور تنها یک استان کم‌ جمعیت در وضعیت آبی قرار دارد.

شمار مبتلایان در این کشور به طور نگران‌ کننده ‌ای رو به رشد است، به طوری گفته می ‌شود تنها ظرف مدت یک شبانه‌ روز تعداد مبتلایان به کرونا به ۳۲ هزار نفر رسیده است.

در چنین شرایطی و با پیش‌بینی قبلی، وزیر بهداشت درخواست لغو هرگونه سفر به این کشور را اعلام کرد.

خواسته ‌ای که با وجود نگرانی ‌های مسئولان ستاد مقابله با کرونا همچنان به مرحله اجرا نرسیده است.

قرمز شدن ۵۸ مرکز استان ترکیه بار دیگر وزیر بهداشت را بر آن داشت تا با انتشار نامه‌ ای نسبت به ضرورت توقف سفرها به این کشور هشدار دهد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، ضروری است حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرز های هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف گردد. بدیهی است شهروندان ایرانی که در ترکیه به سر می‌برند و قصد ورود ‌به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می ‌توانند با رعایت پروتکل های مربوطه و انجام تست پی.‌سی.‌آر و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج نمایند. ضمنا جهت هموطنانی که از مرز های زمینی و هوایی وارد کشور می ‌شوند ایجاد قرنطینه برای موارد مشکوک یا مثبت ضروری خواهد بود. خواهشمند است دستور فرمایید استانداران محترم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.»

گفته می‌ شود با وجود نگرانی عمیق مسئولان ترکیه از پیک بعدی کرونا در این کشور، هنوز برگزاری تور های تفریحی توسط آژانس ‌های مسافرتی برقرار است و شرکت‌ های هواپیمایی نیز اقدامی‌ برای لغو این سفرها نداشته ‌اند.

منبع: آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا