آذربایجاناخباراردبیلایراندسته‌بندی نشدهعمومی

مراسم بنیان گذاری کتابخانه امام زاده سید صدرالدین اردبیل

مراسم بنیان گذاری کتابخانه امام زاده سید صدرالدین اردبیل با حضور جمعی از مسولین فرهنگی استان اردبیل برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دیشب همزمان با سالروز شهادت علی ابن موسی الرضا امام هشتم شیعیان مراسم بنیان گذاری کتابخانه امام زاده سید صدرالدین اردبیل با حضور جمعی از مسولین فرهنگی استان اردبیل و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

در این مراسم که با توضیحات آقای شکیبا عضو هیات امنا امام زاده سید صدرالین آغاز شد، هیات امنا امام زاده سید صدر الدین، مسولین اداره اوقاف، مسول آستان قدس رضوی در استان، مسئول مرکز فرهنگی قفقاز، مسول کتابخانه های استان و مدیر کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل حضور داشتند و هر کدام تعدادی کتاب به کتابخانه اهدا کردند. در حال حاضر این کتابخانه با ۲۰۰۰ جلد کتاب به زبان های فارسی، عربی، روسی و آذری فعالیت خود را آغاز به کار کرده و قرار است  با تجهیز و دریافت کتاب های جدید فعالیت موثر و سازنده خود را ادامه دهد.

لازم به ذکر است، بقعه مبارکه امامزاده سید صدرالدین [از نوادگان امام موسی کاظم (ع)] در میدان وحدت ابتدای جاده اردبیل به مشگین شهر واقع شده است و همه ساله پذیرای جمع زیادی از گردشگران و زایرین داخلی و خارجی به ویره از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه می باشد. تجدید بنای این امامزاده از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و همینک نیز ادامه دارد. در طرح جامع این آستان مقدس احداث زائر سرا، و حوزه علمیه  نیز پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا