آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

 تامین ۶۰ درصد نفت رژیم غاصب توسط دو کشور مسلمان

از اواسط ماه می، اسرائیل تقریباً ۲۲۰ هزار بشکه نفت خام در روز وارد کرده که نزدیک به ۶۰ درصد آن از دو کشور مسلمان سرچشمه می گیرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بر اساس داده های شرکت تحلیلی کپلر، این کشورهای مسلمان قزاقستان و جمهوری آذربایجان هستند. همچنین تولیدکنندگان غرب آفریقا، عمدتاً گابن، نیز نقش مهمی در شبکه تامین نفت اسرائیل دارند.

ایران اخیرا پیشنهاد داده که کشورهای مسلمان از عرضه نفت به اسرائیل خودداری و او را تحریم کنند. سخنگوی مجلس لیبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از دولت می خواهیم صادرات نفت و گاز به کشورهای حامی اسرائیل را متوقف کند.»

عبدالله بلیحق، سخنگوی مجلس لیبی در بیانیه ای اعلام کرد: « ما از دولت می خواهیم صادرات نفت و گاز به کشورهای حامی اسرائیل را متوقف کند.»
هرچند به نظر می‌رسد که هنوز خبری از اجرای طرح تحریمی از سوی کشورهای مسلمان علیه اسرائیل نیست، با این حال این کشور برای جلوگیری از بروز مشکل پیش‌دستی کرده و در صدد تنوع‌ بخشی در واردات نفت است.

این روزها نه تنها ایالات متحده، متحد سرسخت اسرائیل، به عنوان یک تامین کننده قابل توجه نفت خام در بازار دریایی جهانی ظاهر شده، بلکه کشورهایی نظیر برزیل نیز صادرات نفت خود را به اسرائیل افزایش داده است.

حال باید منتظر ماند و دید دیگر کشورهای دارای ذخایر نفتی نیز به لیست صادرکنندگان طلای سیاه به این کشور می‌پیوندند یا خیر؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا