آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

واکنش باکو به تسلیح ارمنستان از سوی فرانسه

جمهوری آذربایجان در انتقادی تند از فرانسه، خواستار توقف تقویت نظامی ارمنستان از سوی این کشور شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در ادامه کشمکش جمهوری آذربایجان با فرانسه درباره ارمنستان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان  روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تقویت نظامی ایروان توسط فرانسه شد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه اعلام کرد که ادعاهای بی اساس و مغرضانه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در چارچوب نشست شورای اروپا در «بروکسل» را به شدت محکوم و رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارمنستان قراردادهایی را برای خرید سه سامانه راداری «گراند مستر ۲۰۰»، دوربین دید در شب با بخش تسلیحاتی فرانسه امضا کرده است.

این کشور همچنین برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:«این مضحک وغیرقابل قبول است که فرانسه چشم خود را بر اشغال حدود 20 درصد از خاک جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان بسته، به تجزیه طلبی در سرزمین‌های ما دامن بزند.»

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در این بیانیه آورده است: «فرانسه باید به سیاست موذیانه خود با هدف حمایت و تسلیح ارمنستان در منطقه پایان دهد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا