اردبیل

نایب رئیس اتاق اردبیل: شرق ترکیه قابلیت استثنایی در جذب صنعتگران و بازرگانان ایرانی دارد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: شرق ترکیه دارای قابلیت‌های بیشمار برای جذب صنعتگران و بازرگانان ایرانی است تا بتوانند بستر توسعه و تقویت تجاری و بازرگانی را فراهم کنند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل، بهروز پورسلیمان در دیدار هیئت تجاری اتاق اردبیل با سرکنسول ایران در ارزروم اظهار داشت: تقویت روابط ایران با ترکیه به ویژه استان اردبیل با استان‌های شرقی این کشور زمینه‌ای را فراهم کرده تا تجار ایرانی بتوانند به داد و ستد مطلوب و پرسود و منفعت دست یابند.

وی با قدردانی از میهمان‌نوازی و همکاری صادقانه سرکنسول ایران در ارزروم تصریح کرد: ما علاقمند به گسترش و توسعه روابط با استان‌های شرقی ترکیه هستیم و معتقدیم که این تقویت ارتباطات می‌تواند بیشتر از گذشته به بروز و ظهور استعدادهای دو منطقه کمک کند.

پورسلیمان با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل و امکانات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل آمادگی اتاق را برای پذیرش و اعزام هیئت بین ایران و ترکیه اعلام کرد.

در این دیدار رضا قلیچ‌خان سرکنسول ایران در ارزروم با اشاره به سخت بودن کار در ترکیه مناطق شرقی این کشور را دارای جاذبه‌های متعدد برای جذب صنعتگران و بازرگانان ایرانی دانست و اضافه کرد: تجار ایرانی می‌توانند از قابلیت‌های شرق ترکیه برای ارتقای روابط تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه استفاده کنند.

وی با یادآوری تفاوت‌های زیاد شرق و غرب ترکیه از نظر پیشرفت، جمعیت و سرعت توسعه شرق این کشور را از فرصت‌های خوب و مناسب این کشور برشمرد و خواستار بهره‌برداری تجار و بازرگانان ایرانی از این ظرفیت و توانمندی شد.

قلیچ‌خان با دعوت از بازرگانان و تولیدکنندگان استان اردبیل برای آشنایی با بازار شرق ترکیه، تجارت خرد را برای آغاز کار با این منطقه پیشنهاد داد تا در ادامه به تعاملات کلان اقتصادی بین اردبیل و ارزروم منجر شود.

این مسئول مناطق مرکزی ترکیه را نیز دارای ظرفیت‌های مناسب برای تجارت تولید عنوان و از هیئت تجاری اردبیل برای سفر به استان‌های مرکزی کشور ترکیه دعوت کرد.

در پایان نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با اهدای لوح ویژه‌ای از زحمات سرکنسول ایران برای تدارک این سفر قدردانی کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا