آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

امام جمعه اردبیل: ایران در انتقام از رژیم صهیونیستی هوشندانه عمل خواهد کرد

آیت الله عاملی گفت: هدف حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق ایجاد جنگ منطقه‌ای بوده و نشانه استیصال آنها در برابر فلسطین و محور مقاومت است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان گفت: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نشان داد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از مقاصد خود در جنگ غزه نرسیده و نتوانسته است که حماس را از بین برده و اسرای خود را آزاد کند.

وی با بیان این که بینامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امکان کناره‌گیری از قدرت را ندارد چرا که به معنای خودکشی اوست، افزود: رژیم اسرائیل در برابر فشار فوق العاده جهانی در حال خفه شدن است و تنها راه نجات خود را در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای دیده تا در سایه آن، فشار علیه این رژیم جنایتکار برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: نقشه حمله به کنسولگری ایران در سوریه را آمریکایی‌ها به اسرائیل داده‌اند چون این اقدام جنایت‌بار، به نفع آنهاست چرا که آمریکایی‌ها در اوکراین به طور کامل مفتضح شده و در برابر روسیه متوقف شده‌اند و جوابی برای ملت خود ندارند.

ایران در انتقام از رژیم صهیونیستی هوشندانه عمل خواهد کرد

وی یکی دیگر از اهداف تدارک یک جنگ منطقه‌ای با دسیسه آمریکا و با اجرای رژیم صهیونیستی را برگرداندن نظرها از اوکراین به جایی دیگر عنوان کرد و ادامه داد: همه این احتمالات اقتضاء می‌کند که ما در خصوص انتقام از اسرائیل از سر احساس تصمیم نگیریم.

آیت الله عاملی اضافه کرد: تردیدی در وجوب انتقام حتی شدیدترین انتقام نیست، اما باید این اقدام بر اساس یک فکر جامع محقق شود و قطعاً مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه عمل خواهند کرد.

وی خواستار تبیین و تبلیغ واکنش هوشمندانه ایران علیه اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه شد و بیان کرد: باید نگرانی روانی بازار و افکار عمومی جامعه در این باره برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به نوسان اخیر قیمت سکه و ارز در بازار ایران گفت: طی چند سال اخیر با صرف احتمال یک بحران و یا یک شایعه، قیمت ارز و سکه بالا رفته و قدرت خرید ملت و ارزش پول ملی ما پایین آمده و این که در آینده این گونه احتمالات منتفی شود، امکان ندارد ولی آیا این درست است که با هر احتمال بحران، قیمت ارز و سکه بالا رود و مسئولان تدبیری نکنند؟

وی با بیان این که ما تردیدی نداریم که دولت مشکلی ارزی ندارد، اظهار کرد: چرا باید این ضایعه به طور مداوم تکرار شود؟ هر چند تا حال بعد از احتمال بحران، بحرانی مثل جنگ هم پیدا نشده است.

آیت الله عاملی اضافه کردن به سهم ارزی مسافرت و نیز اوج‌گیری صادرات نفتی ایران را نشانه نبود مشکل جدی ارزی ایران دانست و گفت: کنگره آمریکا اخیرا بایدن را زیر سوال برده که چگونه ایران را تحریم کرده‌اید که توانسته صادرات نفتی خود را به طور بی‌سابقه بالا ببرد؟

وی جو روانی را تنها علت نوسانات اخیر در بازار طلا و ارز عنوان کرد و خواستار مدیریت این وضعیت از سوی دولت شد و افزود: بهترین راه، رفع نگرانی مردم و تبیین این امر است که مردم نگران سقوط ارزش پول و دارایی خود نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار ایجاد بستر نگهداری ارز و سکه مردم در بانک شد و اضافه کرد: با مدیریت جو روانی و رفع نگرانی مردم، قطعاً تقاضای ارز و سکه فروکش کرده و دلالی از بیخ و بن کنده می‌شود.

وی با اشاره به تردید برخی از متخصصین نسبت به قابلیت عملیاتی شدن این ایده در بازار ایران، اراده و عزم ملی را در این زمینه بسیار کارساز دانست و تاکد کرد: ملت ما باید در این عرصه نقش ایفا کرده و دقت کنند که توجه به شایعات یا توجه به جو روانی تصنعی ضربه بزرگ به کشور، به ملت و آینده همه ماست.

اندیشه‌ غربی در ماجرای غزه خلع سلاح شد

وی ادامه داد: سال‌های متمادی غرب افکار و اندیشه متعفن خود را به اسم ترقی، تعالی، تکامل، پیشرفت، حریت، آزادی، دموکراسی و حقوق بشر به خورد مردم جهان داد و با این بهانه جنایت‌های بزرگ مرتکب شده و با نقض حاکمیت‌های ملی به کشورهای مختلف لشکرکشی کرد ولی با غائله غزه و حوادث مقارن با آن در عرض چند روز خلع سلاح شد و ماهیت شوم خود را به تماشا گذاشت و چهره‌های کریه پشت پرده آنها یکی پس از دیگری برملا شد.

آیت الله عاملی بیان کرد: یکی از آن پرده‌ها این هفته از چهره شوم آمریکا فرو ریخت این کشور ستمگر که چهره همه ستمگران تاریخ را سفید کرده است، در شورای امنیت سازمان ملل مانع از تصویب بیانیه روسیه در محکومیت حمله به مقرهای دیپلماتیک شد و دلیل آورد که اوضاع در خصوص حمله به کنسولگری ایران واضح نیست.

وی تاکید کرد: ما از این اقدام شنیع آمریکا، انگلیس و فرانسه که بهترین خدمت را به اسرائیل کرده و چراغ سبز برای جنایات مشابه اسرائیل دادند، تعجب نکردیم چون رژیم اسرائیل را این سه کشور درست کرده‌اند و تمام جنایات امروز باید به پای انگلیس که قدم اول را در تشکیل اسرائیل برداشت، نوشته شود.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: دولت انگلستان باید اعتراف کند که بزرگترین اشتباه، خیانت و جنایت را در تشکیل رژیم اسرائیل در اراضی فلسطین مرتکب شده است.

وی با اشاره به حکومت معیارهای دوگانه بر دنیا و بی اعتباری شورای امنیت و اندیشه سیاه لیبرال دموکراسی در این باره اظهار کرد: آنها هیچ بهره‌ای از اخلاق و انسانیت نبرده‌اند و متاسفانه در این اقدام شرم‌آور آمریکا، دولت‌های انگلیس و فرانسه نیز آمریکا را همراهی ‌کردند.

عضو  مجلس خبرگان رهبری افزود: همه سیاست‌مداران و تحلیل‌گران حوادث شش ماه اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که جهان در حال شکل گیری جدید، جهانی بی‌قانون و عصیان در برابر قوانین بین‌المللی است و در این جهان جدید، هیچ کشوری نباید در استیفای حق خود، درخواست همکاری و مساعدت از مراکز و نهادهای بین‌المللی مثل سازمان ملل، شورای امنیت و امثال این‌ها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: از این به بعد مفاهیمی مثل حاکمیت ملی و استقلال سیاسی، خواب و خیال و مضحکه خواهد بود چرا که تصمیم نهایی و سرنوشت ساز در کانون‌های قدرت اتخاذ خواهد شد و کشورهای ضعیف برای حفظ خود چاره‌ای جز مستعمره، تابع و پیرو شدن به کانون‌های قدرت و شرارت را نخواهند داشت.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: ما روزی طلسم این ظلم جهانی و فراگیر را خواهیم شکست و عدالت را حاکم خواهیم کرد و آن زمان، سر مستکبران امروز سندان سلاح مستضعفین خواهد بود.

وی اشغال فلسطین را فاجعه بزرگ برای امت اسلامی عنوان کرد و افزود: این کار هزینه بسیار سنگینی را بر امت اسلامی تحمیل کرد چرا که غربی‌ها با هدف انتقام جنگ‌های صلیبی، ایجاد جای پای دائمی در خاورمیانه برای خود، ایجاد ژاندارم مهمی برای نفت و انرژی برای جلوگیری از حضور چین و روسیه در این منطقه و خلاص شدن از شر یهودی‌ها اقدام به تاسیس رژیم صهیونیستی کردند.

 راهبرد کشورهای عربی در تبدیل موضوع فلسطین به امر ناسیونالیستس اشتباه بود

آیت الله عاملی راهبرد حدود ۵۰ ساله کشورهای عربی در خصوص تبدیل موضوع فلسطین به امر ناسیونالیستی را اشتباه خواند و گفت: آنها نه با جنگ توانستند کاری بکنند و نه با مذاکره تا اینکه انقلاب اسلامی رخ داد و حضرت امام(ره) فرمود که فلسطین امر ناسیونالیستی نیست تا با شعار ناسیونالیستی آزاد شود، بلکه فلسطین مساله اسلامی و مربوط به کل اسلام است و باید همه مسلمان‌ها با انگیزه دینی و جهاد وارد معرکه شوند و روز قدس را نیز در همان مسیر تعیین کردند.

وی اضافه کرد: از همان روزی که حضرت امام(ره) بحث ناسیونالیستی را حذف و وظیفه دینی را پیش کشیدند، اسرائیل و اشرار پشت پرده به عزا نشستند و حالا که اسرائیل به این نقطه فروپاشی کامل رسیده، محصول اندیشه ناب حضرت امام (ره) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل علت جنایات متنوع و وحشتناک اسرائیل، اروپا و آمریکا در فلسطین را استیصال همه آنها دانست و گفت: اقدامات آنها از روی اقتدار نیست بلکه نشان دهنده استیصال است و این روند بیشتر از این ادامه خواهد یافت.

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: غرب به صورت مداوم تکرار می‌کند که اوکراین مظلوم بوده و خاک این کشور اشغال شده و ما باید به این کشور کمک کنیم در حالی که عین این وضعیت و شرایطی در حد بالاتر از اوکراین در فلسطین حاکم بوده و کل این کشور توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است پس آنجا چرا در کنار ظالم و اشغالگر ایستاده‌اید؟

مدیریت اصلی جنگ غزه در دست آمریکایی‌هاست

وی بیان کرد: مدیریت اصلی جنگ غزه در دست آمریکایی‌هاست و تمام جنایات به پای آنها نوشته می‌شود و اعتراضات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همه تصنعی و برای تنظیم افکار عمومی اروپا و آمریکا و برای رای آوری در انتخابات است.

وی ادامه داد: قصد اسرائیل کوچاندن مردم فلسطین از سرزمین خود از طریق ایجاد رعب است ولی هر کاری می‌کند به آن مقصد نمی‌رسد یعنی هر جنایتی می‌کند، نمی‌تواند اراده ملت بزرگ فلسطین را بشکند و تا آخر هم نخواهد شکست.

آیت الله عاملی همچنین ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: این اجتماع عظیم و فوق العاده، قبل از هر چیز یک مانور بزرگ قدرت و بصیرت بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا