آذربایجاناخبارایرانروسیه

انتقال برق از ایران به روسیه از طریق جمهوری آذربایجان

مراحل پایانی مذاکرات در خصوص انتقال برق بین ایران و روسیه در حال انجام است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،  پیام باقری، رئیس کمیته صادرات اتحادیه صنایع برق ایران طی گفتگو با خبرگزاری آپا، انتقال نیروی برق ایران به روسیه را از طریق کشور آذربایجان اعلام کرده است.
باقری با اشاره به نقل و انتقالات انرژی برق از ایران به روسیه از طریق کشور آذربایجان در شرایط کنونی اذعان داشته است: مدت زیادیست که مذاکرات در خصوص مبادله برق بین ایران و روسیه مورد گفتگو بین مسئولان دو کشور قرار دارد. با توجه به مذاکرات انجام شده، در ماه های تابستان انتقال برق از روسیه به ایران و در ماه های زمستان نیز این انتقال انرژی از ایران به روسیه انجام خواهد شد.
رئیس کمیته صادرات اتحادیه صنایع برق در ادامه افزوده است: مسئله مهم در صادرات برق بین دو کشور، مسیر انتقال این انرژی می باشد که برای این نقل و انتقال دو مسیر، ایران- ارمنستان- گرجستان – روسیه و مسیر ایران- آذربایجان – گرجستان – روسیه در نظر گرفته شده است. در حال حاضر با توجه به چشم اندازهای مشترک در همکاری های ایران و آذربایجان در زمینه انرژی برق این امکان فراهم می باشد که انتقال برق از ایران به روسیه از طریق آذربایجان صورت پذیرد.
به گفته وی؛ هماهنگی های لازم برای خطوط برق بین ایران و آذربایجان انجام شده است که در آینده شاهد گسترش و توسعه هرچه بهتر این پروژه نیز خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا