آذربایجاناخبار

درخواست پناهندگی یکی دیگر از دیپلمات های جمهوری آذربایجان

انار حسن اف یکی از کارمندان سابق سفارت  آذربایجان در استرالیا  که قرار بوده است در ماه ژوئیه سال جاری به کشور برگردد هنوز هم به کشور باز نگشته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری Virtualaz.org وی از کشور استرالیا درخواست پناهندگی سیاسی نموده است.

خاطرنشان می کنیم که انار حسن اف مدتی پیش نامه ای را به رسانه های آذربایجانی ارسال نموده بود. وی در این نامه خود وزارت امور خارجه آذربایجان را با کلمات توهین آمیز تحقیر نموده بود. به جزء این مورد انار حسن اف در همین نامه خود اتهاماتی را به رهبر سیاسی کشور نیز وارد نموده است.

دیروز در همین زمینه  حکمت حاجی اف  سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان با توضیحاتی در این مورد گفته است که انار حسن اف به دلیل نقض آشکار مقررات دیپلماتیک براساس دستورالعمل وزارت امور خارجه از کار برکنار و مدت زمان زیادی است که از عنوان دیپلماتی خلع شده است.

در همین زمینه خبرگزاری  Virtualaz.org امروز تلاش نمود تابا  انار حسن اف ارتباط برقرار نماید اما از سفارت آذربایجان واقع در استرالیا به خبرنگار این خبرگزاری گفتند که نمی دانند وی در کجا حضور دارد.

سفیر فعلی آذربایجان در استرالیا درخواست پناهندگی سیاسی انار حسن اف از دولت استرالیا را تایید نمود. همچنین به گفته وی همسر وی نیز به اتفاق خودش جهت پناهندگی سیاسی به دولت استرالیا مراجعه نموده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا