اخبارترکیه

حکومت نظامی در مناطق جنوب شرقی ترکیه تشدید می شوند

براساس تصمیم جدید هیأت دولت ترکیه، ارتش و نیرو های ویژه می توانند در شهرهای تحت حکومت نظامی برای حمایت از پلیس وارد عمل شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روزنامۀ حریت، مقامات حکومت ترکیه در نظر دارند در خلال حکومت نظامی های متعددی که در مناطقی از جنوب شرقی کشور برقرار شده اند دست به اقدامات شدیدتری زده و عملیات نظامی علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) را گسترش دهند.
براساس تصمیمی که روز 14 دسامبر در جلسۀ هیأت وزیران حکومت ترکیه اتخاذ شد، در زمان حکومت نظامی پلیس می تواند در صورت لزوم خواستار دخالت ارتش شود.
علاوه بر احداث پست ها و ایستگاه های بیشتر نیرو های پلیس، در شهر های تحت مقررات حکومت نظامی، به ویژه شهرهای نزدیک به مرز سوریه، پرسنل ارتش و نیرو های ویژه از پلیس ضد ترور حمایت خواهند کرد.
حکومت امیدوار است با قطع ارتباط مناطق کردنشین شمال سوریه با ترکیه، بتواند مانع دریافت کمک های فرا مرزی توسط PKK شود.
این تصمیم که دخالت ارتش را مجاز می کند در جلسۀ دولت ترکیه به عنوان “روش یکپارچه” و برای پاکسازی شهرها از حضور اعضای PKK گرفته شد.
این شیوه مورد انتقاد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) قرار گرفت، چرا که معتقدند دسترسی مردم را به آموزش و خدمات بهداشتی محدود می کند.
این اقدام در بحبوحۀ حکومت نظامی های نامحدودی صورت می گیرد که در شهرهای جزیره و سیلوپی در استان شرناخ برقرار شده اند. پیش از آنکه حکومت نظامی رسماً آغاز شود حدود سه هزار معلم و تعداد زیادی پزشک از این دو شهر خارج شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا