آذربایجاناخبارعمومی

ینی مساوات: سفیر جدید آمریکا در باکو کارشناس امور نظامی است

­روزنامه ینی مساوات خبر داد آمریکا یک دیپلمات کارشناس در امور نظامی را به عنوان سفیر به جمهوری آذربایجان اعزام می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی مساوات، سنای آمریکا با پیشنهاد دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای اعزام ” ارل لیتزنبرگ”، معاون پیشین نمایندگی آمریکا در ناتو و معاون نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان به عنوان سفیر جدید آمریکا در جمهوری آذربایجان موافقت کرد.
“ارل لیتزنبرگ ” همچنین در سال های گذشته معاون سفرای آمریکا در صربستان و قرقیزستان و و از ژانویه ۲۰۱۸ مشاور دفتر امور نظامی – سیاسی وزارت خارجه آمریکا بوده است.
ینی مساوات افزوده است با توجه به افزایش تماس های جمهوری آذربایجان و آمریکا در حوزه نظامی، تعیین ارل لیتزنبرگ به مقام سفارت آمریکا در باکو جالب توجه است. زیرا، سفیر جدید آمریکا در باکو صرفا دیپلمات نیست، بلکه کارشناس امور نظامی نیز است.
ینی مساوات افزوده است در زمان سفر جان بولتون، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا به باکو ، وی به جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد کرد آمریکا تسلیحات باکیفیت تری را به این دو کشور بفروشد. اندکی پس از آن، لائورا کوپر، مشاور معاون وزیر دفاع آمریکا به باکو سفر و در دیدار با الهام علی اف، رییس جمهوری و ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان بر گسترش مناسبات فنی – نظامی آمریکا با جمهوری آذربایجان تاکید کرد که به این ترتیب، در آینده شاهد تسلیح جمهوری آذربایجان به سلاح های آمریکایی خواهیم بود. زیرا، برخلاف ارمنستان فقیر، درآمدهای جمهوری آذربایجان امکان خرید سلاح از آمریکا را فراهم می کند. این نیز روابط باکو با غرب را تنگاتنگ تر و مثبت بودن و مشخص بودن را بر مناسبات دوجانبه با غرب حاکم و حل عادلانه مناقشه قره باغ را نزدیک تر می کند.
پیش از این نیز گزارش هایی درباره موافقت فرانسه با فروش سلاح های جدید به جمهوری آذربایجان منتشر شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا