اردبیل

خلاصه خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در مورخه 1393/05/10

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ازدحام بی‌سابقه مسافرین در استان اردبیل گفت: ورود بی‌سابقه مسافرین به استان ظرفیت بزرگ و نغمت استثنایی خداوند برای ماست و ما برای حل مشکلات استان باید از این ظرفیت استفاده کنیم. بسیاری از کشورها، استان‌ها و شهرها در حسرت چنین ظرفیتی هستند.
حضرت آیت‌الله عاملی در ادامه افزود: گردشگر مثل آب می‌ماند؛ اگر یکجا مانع باشد راه خود را به‌طرف دیگر عوض می‌کند. استان ما از زیرساخت لازم برای این‌همه مسافر برخوردار نیست، طبعاً مسافر یک‌بار می‌آید و با دیدن وضعیت نامناسب منصرف می‌شود. اوضاع این چند روز نشان داد که ما باید به‌طور جد و سریع به فکر برنامه‌ریزی در استان برای پذیرایی از جمعیت توریستی میلیونی باشیم و مخصوصاً باید مسئولین باید با جدیت منطقه آزاد گردشگری سرعین و پارس‌آباد را پیگیری و در منطقه خلخال حتماً باید به فکر منطقه نمونه گردشگری باشند تا از این طریق بودجه لازم برای احداث و توسعه گردشگری فراهم شود.
خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها با تجلیل از اجتماع فوق‌العاده ملت بزرگ در روز قدس آن را برای دشمنان یأس‌آور دانست و گفت: کسانی که می‌خواهند ملت ما را بشناسند، نفوذ انقلاب را بفهمند، شوکت رهبری را ببینند، وحدت و همبستگی ملت را تماشا کنند و استقامت در پای آرمان‌های انقلاب را رصد کنند، به این راهپیمایی نگاه کنند. این راهپیمایی نشان داد که ملت ما هیچ‌وقت امان‌نامه بردگی و ذلت را امضاء نخواهد کرد و شأن ملت ما بالاتر از این است که با فشار و تحریم منقاد شود.
وی ادامه داد: آمریکا و غرب حاضر است تمام آبرو و سرمایه و حیثیت خود را به زیر پای صهیونیست‌های جنایتکار بریزند و چوب حراج به آن بزنند.
وی همچنین افزود: باوجوداین جنایات، شعار دموکراسی و لشگر کشی برای ایجاد دموکراسی هذیان‌گویی و اهانت به شعور مردم جهان است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: مشکل فلسطین باید از طریق رأی‌گیری بر اساس اصل پذیرفته‌شده و بدیهی «هر شهروند یک رأی» حل شود.
وی ادامه داد: ماجرای غزه نشان می‌دهد که در مدیریت جهانی، یک تبعیض وحشتناک حاکم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ممانعت آمریکا و غرب از مواجهت حقوقی با اسرائیل گفت: امثال احمد شهید، فقط برای درست کردن محکومیت حقوق بشری برای ایران و مخالفین نظم نوین جهانی درست‌شده است.
وی سؤال کرد: چگونه است که برای غرب برای فرمانده ناوی که هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد مدال افتخار می‌دهد ولی در خصوص اسقاط هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین غوغای محکومیت به راه می‌اندازد؟ این تبعیض نشان می‌دهد که آن‌ها نه به ایرانی‌ها و نه به مالزیایی‌ها حرمت قائل نیستند، بلکه دنبال منافع خود هستند.
وی در خاتمه افزود: ماجرای غزه نشان داد که دولت‌های منافق عرب دیگر نمی‌توانند ماهیت حقیقی خود را حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا