آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

گفتگوی تلفنی پوتین و علی اف در خصوص قره باغ

ولادیمیر پوتین و الهام علی اف روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان در تماسی تلفنی، آخرین تحولات منطقه قره باغ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از تاس، پوتین و الهام علی اف در تماسی تلفنی، آخرین تحولات منطقه قره باغ و همچنین روند باز گرداندن روابط اقتصادی و ارتباطات در منطقه قفقاز جنوبی را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ ای در این باره اعلام کرد: «روسای دو کشور زمینه‌ های سیاسی اجرای توافقات میان رهبران روسیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ که در تاریخ‌ های ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میان طرف‌ ها به امضا رسیده بود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.»

همچنین گفته می‌ شود «ولادیمیر پوتین» و «الهام علی اف» در این تماس تلفنی، مشخصا بر سر فعال سازی تلاش‌ های سه جانبه جهت بازگرداندن توافقات اقتصادی، ارتباطات و حمل و نقل در منطقه قفقاز جنوبی به تبادل نظر پرداختند.

کاخ کرملین در بیانیه خود تصریح کرد که رؤسای جمهور دو کشور، ضمن گفتگو درباره موضوعات موجود در دستور کار دو جانبه، بار دیگر بر تصمیم مشترک خود برای ادامه همکاری‌ های استراتژیک میان روسیه و جمهوری آذربایجان تأکید کردند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا