آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

حضور ایران در نهمین جشنواره بین‌ المللی فرهنگی باکو

نهمین جشنواره بین‌ المللی فرهنگی دانشگاه بین‌ المللی دیپلماتیک جمهوری آذربایجان ( آدا ) با مشارکت ۳۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دانشگاه بین المللی دیپلماتیک جمهوری آذربایجان که میزبان دانشجویانی از دیگر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است، هر ساله جشنواره بین‌ المللی فرهنگی برگزار می‌ کند و از نمایندگی‌ های سیاسی و فرهنگی کشورهای خارجی مقیم این کشور دعوت به عمل می آورد تا ضمن حضور در این جشنواره به معرفی کشور خود بپردازند.

گفتنی است، در این جشنواره ضمن رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، نمایشگاهی در فضای باز دانشگاه به مدت سه روز با حضور ۳۳  کشور برپا شد.

در سومین روز این نمایشگاه نمایندگان کشورهای ایران، الجزائر، جمهوری آذربایجان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، عراق، مکزیک، فلسطین، قطر، تاجیکستان و انگلستان حضور داشتند در غرفه های اختصاصی خود نسبت به معرفی فرهنگ، هنر، وضعیت آموزشی و تحصیلی، آشپزی و جاذبه های گردشگری کشور خود اقدام کردند.

در این جشنواره فرهنگی علاوه بر بازدید اساتید، دانشجویان و دیپلمات های کشورهای خارجی از غرفه ها، گردهمائی دانشجوئی نیز برگزار شد و سفرای کشورهای جمهوری اسلامی ایران، الجزایر، لیبی، مکزیک، تاجیکستان، مجارستان و رئیس دانشگاه  با سخنرانی به معرفی کشور خود پرداختند.

گفتنی است، هنگام بازدید «حافظ پاشایف» رئیس دانشگاه «آدا» و معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از غرفه جمهوری اسلامی ایران، دو جلد کتاب شاهنامه فردوسی که توسط رایزنی فرهنگی ترجمه و چاپ شده است از سوی «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو به وی تقدیم شد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا