آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

گفتگوی آنلاین سران فرانسه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان

روسای جمهور فرانسه و جمهوری آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس شورای اتحادیه اروپا به صورت برخط به گفتگو پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روسای جمهور فرانسه و جمهوری آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس شورای اتحادیه اروپا به شکل برخط گفتگو کردند.
ریاست جمهوری آذربایجان، با تایید خبر گفتگوی سران کشور‌های جمهوری آذربایجان، ارمنستان، فرانسه و رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد: «این گفتگو با در خواست “امانوئل ماکرون” رئیس جمهور فرانسه به شکل بر خط انجام شد.»

بر اساس این گزارش؛ در این دیدار بر اهمیت دیدار و گفتگوی الهام علی اف و نیکول پاشینیان در بروکسل (۱۴ دسامبر) که با پیشنهاد شارل میشل انجام شده بود تاکید شد.
عادی سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مسائل بشردوستانه، اعتمادسازی، مین زدایی، گشایش ارتباطات، تعیین حدود مرزی، مهمترین محور‌های این گفتگو اعلام شده است.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری آذربایجان در این گفتگو؛ «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان بر تعیین سرنوشت مفقودین جنگ اول قره باغ، تعیین تکلیف سرنوشت گور‌های جمعی، افزایش حمایت‌های بین المللی از این کشور در مین زدایی سرزمین‌های آزاد شده و افتتاح کریدور حمل و نقل ریلی و جاده‌ای تاکید کرد.
علی اف افزود: «در مجموع ۳۸۹۰ شهروند آذربایجانی در جریان جنگ اول قره باغ مفقود و از پایان جنگ اخیر (جنگ ۴۴ روزه) تاکنون ۳۶ شهروند هم در انفجار مین کشته و ۱۶۵ نفر مجروح شده اند.»
در این دیدار همچنین اعزام نمایندگی یونسکو به جمهوری آذربایجان و ارمنستان مورد موافقت قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا