آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

گسترش همکاری های ایران و جمهوری نخجوان

سرکنسول ایران در دیدار با معاون اول رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، ضمن بررسی آخرین وضعیت مناسبات دو سویه بر گسترش همکاری ها تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دیدار با آذر  زینال اف معاون اول رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد تداوم سواپ گاز طبیعی به نخجوان به موضوعاتی همچون حمل و نقل و ارتباطات بین دو طرف، همکاری روسای گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز همکاری نخجوان با استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل اشاره و مقرر شد اقدامات لازم در این زمینه بعمل آید.

سرکنسول ایران در این دیدار به برخی مشکلات موجود در فعالیت تجار و بازرگانان ایرانی در این منطقه اشاره کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت و مشکلات آنان شد که طرف نخجوانی نیز اعلام کرد با دریافت اطلاعات تکمیلی اقدامات لازم در این زمینه را بعمل خواهد آورد.

همکاری علمی و دانشگاهی و نیز تداوم صادرات دارو به نخجوان نیز از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود که طرفین بر انجام اقدامات لازم در این زمینه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا