آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقفقاز جنوبینخجوان

راه اندازی قطار نخجوان-مشهد

سرکنسول ایران در نخجوان در دیدار با ماهر علی اف رییس راه آهن این جمهوری خودمختار، همکاری های ریلی از جمله راه اندازی قطار نخجوان به مشهد را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سید احمد حسینی در این دیدار به طرف نخجوانی خاطرنشان کرد که همه مقدمات و آمادگی های لازم برای راه اندازی قطار در این مسیر که امکان زیارت علاقمندان به حضرت امام رضا ( ع ) را فراهم می سازد ، فراهم است و در صورت توافق نهایی مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، می توان اقدامات عملی در این زمینه را به سرانجام رساند.

در این دیدار همچنین به نقش نخجوان در برقراری ارتباطات منطقه ای در زمینه راه آهن پس از تحولات ناشی از پایان جنگ اشاره گردید و طرف نخجوانی یادآور شد، پتانسیل هایی که از قبل در این منطقه وجود داشته می تواند در خدمت کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و راه آهن بندر عباس به قفقاز و روسیه و دریای سیاه برقرار گردد که این به نفع همگان خواهد بود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت ارتباطات منطقه ای، راه اندازی قطار نخجوان به مشهد را مقدمه ای برای حرکت در این مسیر دانست و آمادگی سرکنسولگری ایران در نخجوان برای این منظور را اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا