آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

گستاخی جدید وزارت خارجه جمهوری آذربایجان علیه ایران

«لیلا عبدالله‌یوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در گزافه‌گویی آشکار علیه ایران مدعی شد: «توصیه ما به کسانی که در تلاش برای یافتن تروریست‌ها هستند، این است که اطراف خود را خوب ببینند».

به گزارش پایگاه خبربی حقایق قفقاز، لیلا عبدالله‌یوا، سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان در مورد مصاحبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با شبکه المنار لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه، وزارت خارجه ایران دست از کمپین تهمت علیه آذربایجان برنمی‌دارد. ما چنین اتهاماتی را قاطعانه رد می‌کنیم.

در ادامه بیانیه آمده است:

“ما در طول جنگ ۴۴ روزه اعلام کردیم و اکنون بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ تروریست ادعا شده‌ای در آذربایجان وجود نداشته و ندارد. به طور کلی، به عنوان کشوری که از تروریسم رنج کشیده است، هرگز جایی برای تروریست‌ها در خاک آذربایجان وجود نداشته است.

آذربایجان به بهای خون و جان شهیدانش سرزمین‌های خود را از اشغال آزاد کرد. همان‌طور که الهام علی‌اف رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد، آذربایجان با وجود ارتش بیش از صد هزار نفری، نیازی به مزدور ندارد.

در کمال تعجب، چنین اتهاماتی از سوی ایران در طول جنگ مطرح نشد و تا زمان روی کار آمدن دولت جدید ایران پس از جنگ نیز هیچ نگرانی از جانب تهران وجود نداشت.

کمپین ضد آذربایجانی به نفع ایران نخواهد بود. مشخص است که دلایل این اتهامات بی‌اساس جلوگیری از ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به خاک آذربایجان و آزادسازی سرزمین‌های آذربایجان از اشغال است.”

عبدالله‌یوا با اشاره به اینکه توصیه ما به کسانی که مایل به جستجوی تروریست‌ها هستند این است که محیط اطراف خود را خوب نگاه کنند، افزود: یادآوری می‌کنیم که در اکتبر سال گذشته، وزارت امور خارجه آذربایجان مشارکت مزدوران ارمنی در زمان جنگ برای آزادسازی اراضی اشغالی را بر اساس مستندات واقعی در اختیار مقامات دیپلماتیک در کشور، از جمله سفارت جمهوری اسلامی‌ایران قرار دادیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا